També Càritas ajuda cada vegada a més gent vulnerable a Lleida
Després que Arrels i Creu Roja alertéssin de l'augment de la pobresa, Caritas Lleida, Urgell i Solsona ratifiquen aquest increment amb les seves pròpies xifres. Al 2023 van ajudar per valor de 8 milions d'euros i els beneficiaris de les seves accions van superar les 18.000 persones, un 11% més que al 2022

Maria José Rosell, secretària general de Càritas Lleida, el bisbe de Lleida, Salvador Giménez i el director de Càritas Lleida, Rafel Allepuz, durant la presentació de les memòries de Càritas Lleidea, Urgell i Solsona.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Càritas també veu com augmenten les peticions d'ajuda per cobrir necessitats bàsiques a Lleida
Lleida
Igual com Arrels i la Creu Roja, també Cáritas ha vist com augmentaven les persones beneficiàries dels ajuts que presta a persones en situació de vulnerabilitat. Concretament, i segons les dades que s'han donat a conèixer avui, aquest augment de persones beneficiàries dels ajuts de Càritas ha estat al 2023 de l'11 per cent respecte l'any anterior, arribant a les 18.173. També les ajudes econòmiques directes atorgades perquè aquestes persones beneficiàries poguéssin menjar o pagar la llum o el gas -que són algunes de les necessitats bàsiques que cobreixen aquests ajuts- han augmentat fins arribar als 754 mil euros.
Infantesa i pobresa
La secretària general de Caritas Lleida, Maria José Rosell, ha lamentat que el 70% dels beneficiaris són nuclis familiars amb menors al seu càrrec. Això significa que hi ha molts nens i nenes a les comarques de Ponent que ja son pobres ara i que ho seran durant molt temps perquè estan veient que la pobresa no només s'està cronificant sinó que s'està estenent entre les persones. Fins i tot les que treballen. De fet, el 20 per cent dels que acudeixen a Càritas Lleida demanant ajuda tenen contracte i treballen.
8 milions d'euros
El bisbe de Lleida, Salvador Giménez, ha volgut deixar clar que el balanç global d'ajuts, entre els directes com els indirectes -i que ha pujat a 8 milions d'euros l'any 2023, un 10,5 per cent més que al 2022- és per la feina feta pels voluntaris de les tres càrites: la de Lleida, la de l'Urgell i la de Solsona.
Crida a les administracions
El director de Càritas Lleida, Rafael Allepuz, en una entrevista a Ràdio Lleida, ha reconegut que aquesta entitat, igual que Càritas Urgell i Càritas Solsona són conscients que cada vegada augmenta la xifra de persones vulnerables. I tot i la lluita diària de les entitats per revertir aquesta situació, no es resol. És per això que "volem fer una crida a les administracions i als grups polítics" que han de formar el nou Govern per tal de reclamar-los "més implicació i més compromís" envers les persones necessitades. A la societat, Allepuz també ha demanat a "contrarrestar els discursos de l'odi i corregir estigmes respecte a gent que ho està passant molt malament. En definitiva, comprensió i compromís és el que demanem a la societat i a l'administració pú blica, que millori l'accés de tota la població als drets bàsics, més polítiques d'inclusió, i sobretot facilitar l'accés a l'habitatge perquè per a molts, poder pagar els subministraments bàsics que requereix viure amb el bàsic s'està convertit en un pou sense fons". I és que l'augment dels preus dels aliments, de l'energia, de l'aigua, etc... ha fet que les persones vulnerables hagin de dedicart el 70% dels seus ingressos a cobrir aquests costos. D'aquí que fins al 20% dels peticionaris d'ajut de Càritas siguin persones amb contracte i feina. Els treballadors pobres.




