Rosa Maria Martí (dermatòloga): "Cada dia diagnostiquem un càncer de pell"
Parlem de la campanya Euromelanoma d'enguany
Rosa Maria Martí és la responsable de dermatologia de l'HUAV i invesetigadora principal de l'IRBLleida.
Rosa Maria Martí (dermatòloga): "Cada dia diagnostiquem un càncer de pell"
Lleida
"El càncer de pell és el càncer més freqüent als països de gent de pell clara", com Catalunya. "I ara augmenta (el seu diagnòstic) de forma exponencial. En diagnostiquem molts. Cada dia, inclús. La majoria es diagnostiquen molt petits, es poden curar bé, no donen problema de mortalitat... però en diagnostiquem moltíssims". Així s'expressa en aquesta entrevista la dermatòloga Rosa Maria Martí, responsable de dermatologia de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida i investigadora principal de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida amb qui parlem de la campanya Euromelanoma d'enguany, una campanya que consisteix en fer revisions a aquells que ho sol·licitin a través de la web de la campanya euromelanoma.aedv.es
I és que fins al proper 30 de juny, especialistes en dermatologia de l'hospital universitari Arnau de Vilanova de Lleida i investigadors en càncer cutani de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida participen en aquesta campanya. Consisteix en fer revisions de la pell a aquelles persones que ho sol·licitin per tal de detectar i, si és el cas, tractar indicis de càncers d'aquest tipus.
Una iniciativa que té l'objectiu de promoure la conscienciació, la prevenció i el diagnòstic precoç del càncer de pell. Es diu Euro-mela-noma perquè és una campanya que es duu a terme a tot Europa. I és que el càncer de pell és un tipus de càncer del que cada any se'n diagnostiquen al món a l'entorn d'un milió de casos. I això els que no són melanomes, i que provoquen unes 65 mil morts l'any. Però si parlem de casos de melanoma, que és el càncer de pell de pitjor diagnòstic, ja són prop de 300 mil els que es detecten a l'any, una xifra que ha augmentat molt els darrers temps. A l'estat espanyol, unes 300 persones són diagnosticades cada any de melanoma cutani, una xifra que duplica la de les últimes dècades.