Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Última hora Muere Robe Iniesta, líder de Extremoduro, a los 63 años

Un treballador mort i tres de ferits, al desprendre's un mirador en construcció a Durro, a la Vall de Boí

imatge de la ubicació del mirador de Durro / Cedida per Enric Plaza

imatge de la ubicació del mirador de Durro

Durro

Un treballador ha mort i tres més han resultat ferides -un de crític, un de greu i un de menys greu- en caure 50 metres per l'esfondrament d'un mirador en construcció a la Vall de Boí (Alta Ribagorça), segons han confirmat els Mossos, tot i que encara no s'han donat a coneixer les identitats ni el veinatge. Segons han explicat els Bombers, els fets han tingut lloc cap a dos quarts de sis de la tarda a la muntanya coneguda com La Roca d'Espà, a Durro. Els quatre operaris treballaven en la construcció del mirador quan l'estructura ha cedit. Els treballadors formen part d'una empresa especialitzada en treballs i projectes d'alta muntaña, i que havia guanyat la licitació per la construcció d'aquest mirador amb pasarel·la en voladissa que sobresurt uns metres, que dona vistes a bona part de la vall, amb el poble de Barruera al fons.

imatge de la zona del mirador amb els serveis d'emergència. Imatge cedida per Enric Plaza

imatge de la zona del mirador amb els serveis d'emergència. Imatge cedida per Enric Plaza / Imatge cedida per Enric Plaza

imatge de la zona del mirador amb els serveis d'emergència. Imatge cedida per Enric Plaza

imatge de la zona del mirador amb els serveis d'emergència. Imatge cedida per Enric Plaza / Imatge cedida per Enric Plaza

Per causes que ara s'investigaran, la pasarel·la (amb terra de reixa, i els costats de vidre) que ja estava instal.lada o instalant-se s'ha després arrossegant els operaris, segons les primeres informacions de l'alcalde pedani de Durro, Enric Plaza. No es descarta que un dels posters o pilans de subjecció hagués cedit, provocant l'accident, segons ha relatat Plaza. Un dels quatre treballadors ha mort en el sinistre i l'equip de muntanya dels Mossos d'Esquadra a fet l'aixecament del cadàver. Dels tres treballadors ferits, els Mossos han explicat que el ferit menys greu ha estat traslladat en ambulància a l'hospital de Vielha, el ferit greu se l'ha dut en ambulància a l'hospital de Tremp i que el ferit crític ha estat dut en helicòpter a l'hospital Arnau de Vilanova de Lleida. Aquest darrer havia quedat en un lloc d'accés difícil i els serveis d'emergència s'han hagut de despenjar amb cordes per arribar-hi i rescatar-lo. Un helicòpter conjunt de SEM i Bombers, un helicòpter dels Pompiers d'Aran i una ambulància del SEM han acudit a l'indret. El fet es tracta com un accident laboral i els Mossos s'ocupen de la investigació.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir