'El dia de la marmota', el musical que t'atrapa... en el temps
L'adaptació als escenaris de la comèdia romàntica dels 90 'Atrapado en el tiempo' arriba al Teatre Coliseum
ENTREVISTA. El dia de la marmota
Barcelona
Després de musicals d'èxit com 'La jaula de las locas' i 'The producers', Nostromo -la productora al darrere del tàndem creatiu Àngel Llàcer i Manu Guix- estrena per primera vegada en català 'El dia de la marmota', basat en la famosa pel·lícula dels anys 90, 'Atrapado en el tiempo', que van protagonitzar Bill Murray i Andie MacDowell. En aquesta ocasió, la direcció musical segueix en mans de Guix, però de l'artística se n'ocupa Enric Cambray per la convalescència de Llàcer després de contraure una malaltia causada per una bactèria en un viatge a Vietnam.
El bucle temporal
'El dia de la marmota' explica la història de Phil Connors, un home del temps de la tele que queda atrapat en un bucle temporal. Cada dia es desperta al poble nord-americà de Punxstawnwey on el 2 de febrer de tots els anys la marmota Phil vaticina com serà des del punt de vista meteorològic la resta de l'hivern. El personatge del meteoròleg l'interpreta Roc Bernadí que arriba de Madrid de triomfar amb el musical 'Aladdín' de Disney. L'altra protagonista és Diana Roig, en el paper de Rita, la productora assistent que "pateix" l'agror de caràcter de l'home del temps i, fins i tot, les seves insinuacions de caràcter sexual. Això, al principi de l'obra, perquè durant tota la història Connors viurà un camí de canvi per millorar com a persona i donar, finalment, un sentit a la seva vida.
En català
Enric Cambray i Roc Bernadí han passat pel 'Tot és comèdia' a 48 hores de l'estrena al Teatre Coliseum, i encara estan fent alguns canvis, per exemple, amb el text que ha traduït al català David Pintó: "Tim Minchin -el creador de la música i les lletres-, com diu Pintó, fa unes coses endimoniades amb jocs de paraules i enginys constants. Traduir-ho i adaptar-ho al català semblava gairebé impossible, però ell ho ha fet, i li ha donat el seu toc poètic", diu Bernadí i Cambray afegeix: "ahir a les dues de la matinada encara estàvem fent canvis per whatsapp"
El poble es mou
Sobre l'escenografia, un dels grans encerts de l'espectacle són els elements -cases i altres objectes- que mouen els mateixos actors, i que permeten construir del no res tot un poble aïllat per la neu a l'escenari del teatre: "hem apostat per crear el poble a davant dels espectadors. Funciona com un "Deus ex machina" que, en moure les coses al protagonista, li està indicant que vagi per un camí determinat". El musical 'El dia de la marmota' es podrà veure fins al febrer al Coliseum de Barcelona.