Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Reus dona el tret de sortida als dies centrals de la Setmana Santa

La Processó del Silenci, Les Tres Gràcies i la Processó del Sant Enterrament són alguns dels imperdibles a la capital del Baix Camp

Jaume Piñol, president de l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Reus / Eva Hidalgo

Jaume Piñol, president de l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Reus

Tarragona

Reus dona el tret de sortida als dies centrals de la Setmana Santa. La Processó del Silenci, dijous, i Les Tres Gràcies i la Processó del Sant Enterrament, divendres, continuen sent alguns dels actes més emblemàtics de la capital del Baix Camp. Tot, en un any d'aniversari: l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Reus celebra els 75 anys.

El president de l'entitat, Jaume Piñol, considera que un dels fets que caracteritzen la Setmana Santa reusenca és la combinació entre tradició i religió. Pensa que aquest binomi permet que sobrevisqui i continuï sent una celebració "autèntica". No resta importància a la quantitat de confraries de la ciutat, fins a quinze, i els seus 19 passos, amb escultures de gran valor històric, que són claus perquè cada any, la Setmana Santa tiri endavant.

La Setmana Santa de Reus no perilla en cap sentit, però té reptes al davant. Un d'ells és el relleu generacional. Piñol admet que sí que hi ha aquesta problemàtica, però no la veu exclusiva de la Setmana Santa, sinó que l'extrapola a la majoria d'associacions culturals. A més, posa l'Agrupació com a exemple de relleu generacional, ja que ell mateix -de trenta-dos anys- i la resta de la junta, són joves. De totes maneres, admet que moltes de les juntes de les confraries les formen persones més grans, i, tot i que amb tranquil·litat, és una realitat que s'ha de tenir en compte. Afegeix, que, com tot, la Setmana Santa "viu èpoques". Explica que ara gaudeix d'una bona salut, però hi ha hagut moments que ha patit davallades importants.

Sobre el 75è aniversari de l'Agrupació, Piñol afirma que no és exclusiu dels dies de Setmana Santa, i que, de fet, ja s'han fet diversos actes i commemoracions al llarg dels primers mesos del 2025, com una exposició al Pallol que va rebre 3.000 visitants. Després de Setmana Santa continuaran amb els actes en diversos formats: des de la presentació d'un llibre, fins a un concert i una obra de teatre.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir