Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La IFAB, estament encarregat de dictar les regles del futbol, reconeix que el penal de Julián Álvarez contra el Real Madrid s'hauria d'haver repetit

Explica que la regla utilitzada per Marciniak, àrbitre del partit, no és per una situació com la del davanter de l'Atlético de Madrid

La IFAB, estament encarregat de dictar les regles del futbol, reconeix que el penal de Julián Álvarez contra el Real Madrid s'hauria d'haver repetit

La IFAB, estament encarregat de dictar les regles del futbol, reconeix que el penal de Julián Álvarez contra el Real Madrid s'hauria d'haver repetit

00:00:0012:15
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

La International Football Association Board (IFAB), estament mundial encarregat de dictar les regles del futbol, ha remés un comunicat amb data del 2 de juny on assegura que el penal de dos tocs de Julián Álvarez als vuitens de final de la Champions contra el Real Madrid s'hauria d'haver repetit. Va passar a la tanda que decantava quin equip es classificava pels quarts de final: l'àrbitre Marciniak i els membres del VAR van anular el llançament de Julián Álvarez, que va acabar amb gol, per un doble toc del davanter argentí. Segons la IFAB, aquesta norma "és per situacions en les que el llançador toca deliberadament la pilota una segona vegada". És important destacar que no hi ha un canvi de regla, és una aclaració de la mateixa.

La IFAB remet aquest comunicat per aclarar la regla 10, que fa referència al resultat d'un partit, i a la regla 14, que fa referència als llançaments de penal quan un futbolista colpeja de forma accidental la pilota amb els peus de manera simultània.

Va passar en el partit del passat 12 de març, disputat al Metropolitano, corresponent a la tornada dels vuitens de final de la Champions League entre l'Atlético de Madrid i el Real Madrid. El partit va acabar amb 1-0 pels de Simeone al final del temps reglamentari. Sense cap canvi al marcador durant la pròrroga, la classificaciópels quarts de final es va decidir a la tanda de penals. Julián Álvarez va ser l'encarregat de xutar el segon llançament de l'Atlético de Madrid i, encara que aquest va acabar amb gol, l'àrbitre Marciniak va ser cridat pel VAR, també el polonès Kwiatowski, per anul·lar el llançament per un doble toc de l'argentí.

L'estament mundial que dicta de les regles del futbol no modifica la norma, l'aclara amb aquest comunicat. Segons expliquen, el penal de Julián Álvarez contra el Real Madrid s'hauria d'haver repetit. "El llançador de penals colpeja la pilota accidentalment amb els dos peus simultàniament o la pilota toca al seu peu o cama no utilitzada immediament després del tir. Si el tir és efectiu, es repeteix". Julián Álvarez va anotar, per tant el tir va ser efectiu, i s'hauria d'haver repetit. EN el cas de no haver estat efectiu, "es concedeix un tir lliure indirecte (a menys que l'àrbitre concedeixi avantatge quan beneficiï clarament a l'equip defensor" o, en el cas dels penals (tanda de penals), el tir es registra com a fallat".

L'anàlisi d'Iturralde González

Iturralde González ha passat pels micròfons de SER Catalunya per explicar aquest comunicat de la IFAG. En primer lloc, vol recalcar que és una aclaració a la jugada i no un canvi de norma: "diu que els àrbitres van interpretar mal la regla. És molt important això, és una aclaració a la norma. No s'ha de fer diferent des d'ara, és a dir, el que s'ha fet, està malament. Han diferenciat el que és deliberat al que és accidental". L'analista arbitral de la SER interpreta la norma i l'aclara als oients: "si ho fas sense voler, com que no vols obtenir un profit de la regla, el que has de fer és repetir. Si falles el penal, és lliure indirecte".

"Julián Álvarez diu que ell en cap moment té la sensació que toqui la pilota amb l'altre peu"

Preguntat pels motius que van fer que la pena màxima no es repetís a la gespa del Metropolitano, respon que això es deu a que "no es va interpretar així en el seu moment perquè és una jugada que no és molt normal dins del futbol. Moltes vegades, aquest tipus de jugades, o t'agrada moltíssim el reglament o passa el que passa ara". A més, explica que l'àrbitre de VAR no va estar lesionat en cap moment, algo que es va arribar fins i tot a comentar després del partit, pel que aquest comunicat de IFAB s'interpreta que el VAR és qui comet l'error. "Marciniak no ho veu. A ell li diuen que ha de repetir el penal perquè ha tocat dues vegades a la pilota, és algo objectiu i per això no va a la pantalla a veure-ho", afegeix.

"Una estirada d'orelles de la IFAB a la UEFA"

"És una estirada d'orelles de la IFAB a la UEFA per voler interpretar jugades que no està capacitada per fer. Li diu que són els únics que poden interpretar les jugades. IFAB és com la RAE", reconeix Iturralde respecte a la IFAB, un estament que abans estava dins de FIFA i que des de fa deu anys és un organisme independent. "UEFA va publicar que va haver-hi un doble toc, però li ha fet aquesta estirada d'orelles. Recalcar que no és un canvi de regla, hi ha una clarificació. L'aparten a l'àrbitre de VAR, això és obvi, clar i manifest. UEFA ja s'ensuma que aquesta decisió d'aquesta jugada no està basada en el reglament", analitza als micròfons de SER Catalunya.

Iturralde González sobre el penal anul·lat a Julián Álvarez: "Tinc moltíssims dubtes i cap certesa”

Per últim, acaba la seva intervenció recordant que és una aclaració de la norma, no una rectificació. Això sí, l'Atlético de Madrid no podrà executar cap tipus de mesura legal perquè aquesta no prosperarà. Així ho explica Iturralde González: "no cap cap tipus de reclamació esportiva. El reglament et diu que a l'acabar el partit, el resultat no es pot canviar ni tampoc les decisions del VAR. Si vas a lo civil, el jutge es declararà incompetent".

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir