Última hora La jueza de la DANA cita a Feijóo como testigo

Què t'hi jugues!
Fútbol

Nico Williams: Laporta s'obre a un fitxatge de les mateixes quantitats que l'any passat 

Al 'Què t'hi Jugues!' expliquem com està la situació de Nico Williams i el seu futur al club blaugrana

Nico Williams: Laporta s'obre a un fitxatge de les mateixes quantitats que l'any passat

Barcelona

El gest que va fer Nico Williams la setmana passada, enviant al seu agent a Barcelona per a parlar amb el club culer, era un pas necessari, imprescindible, pel president del Barça, Joan Laporta, per tornar a activar la maquinària i intentar el seu fitxatge.

Fins aquests darrers dies, Laporta no era partidari d'atacar de nou l'operació de l'extrem de l'Athletic Club. Tot es remunta a la temporada passada, quan el president del Barça va rebre el sí de Nico Williams durant l'estiu i després, el jugador va fer marxa enrere. Per això, el Barça tenia clar que no podia ser el primer a moure fitxa.

Després del gest realitzat, Laporta estudia la viabilitat de l'operació, que té els mateixos paràmetres econòmics que la temporada anterior. Nico Williams està obert a acceptar les condicions que ja se li van proposar l'any passat, amb algun retoc en primes per títols per a acostar-se a altres ofertes, econòmicament més potents, com la del Bayern o el mateix Athletic Club. Es cert que al Barça hi ha dirigents que valoren més a Luís Díaz, però l'entrenador, Flick, veu amb molt bons ulls que el reforç sigui Nico Williams.

El Barça estudia fórmules per a pagar els 60 milions de cop. L'any passat ja estava disposat a demanar una pòlissa de crèdit per a afrontar l'operació. En aquest sentit, el Barcelona ha aconseguit aquesta mateixa setmana una millora del ràting creditici per part de l'empresa Morningstar DBRS, que a la pràctica, li permet al club accedir a préstecs en millors condicions. Amb aquesta opció de Nico Williams, el Barça també es marca una xifra: la quantitat a invertir en l'extrem.

El preu fix de Nico Willams, al voltant dels 60 milions, és un valor de referència intern per al club. No volen gastar més que això en el jugador que arribi per a reforçar la posició del davanter. El Liverpool i Luís Díaz tenen un pacte pel qual el preu de sortida són al voltant de 80 milions d'euros, quantitat que el Barcelona no està disposat a posar damunt de la taula.

Santi Ovalle

Redactor de la sección de deportes que sigue...