Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El Govern dilueix el Premi Guillem Agulló

L'executiu del PSC estudia incloure el guardó, assumit per la Generalitat en l'etapa de Pere Aragonès, dins d’uns altres premis i renuncia a concedir-lo aquest any

Barcelona

El Govern de Salvador Illa dilueix el Premi Guillem Agulló. El Departament d'Igualtat i Feminisme estudia incloure el guardó dins dels premis LAYA, que reconeixen projectes cinematogràfics i audiovisuals que reflexionen sobre els drets humans.

Segons ha pogut saber Ser Catalunya el govern d'Illa té sobre la taula incloure el premi com una menció especial dins d'un altre guardó. D'aquesta manera, l'executiu socialista no seguirà les passes del govern republicà, que va comprometre's a mantenir el premi durant els anys que no ho fessin les Corts Valencianes. De fet, enguany no s'entregarà el premi per primera vegada des del 2016, quan la Generalitat Valenciana va aprovar una declaració institucional en memòria de Guillem Agulló i Salvador que incloïa la concessió del premi.

Va ser l'executiu de Pere Aragonès qui va decidir assumir l'organització del guardó després que el govern valencià de PP i Vox el suprimís. Fa precisament un any, el 21 de juny del 2024, que la Generalitat de Catalunya va atorgar aquest reconeixement per primera vegada des de l'any 2016.

El premi honora el jove valencià Guillem Agulló i Salvador, un jove activista que va morir assassinat per un grup de feixistes l'11 d'abril del 1993. En els darrers anys el guardó s'ha convertit en un símbol contra el racisme, la xenofòbia i els discursos d'odi.

Laura Pons

Laura Pons

Redactora de política a SER Catalunya. Graduada en periodisme i màster en Relacions Internacionals. Ha...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir