Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Les promotores de rutes de bars es defensen davant la prohibició: “No som una ruta de borratxera”

L'Ajuntament de Barcelona ha aprovat inicialment el decret que preveu denunciar als organitzadors d'aquestes rutes per protegir el descans dels veïns i la salut dels participants

Les promotores de rutes de bars es defensen davant la prohibició: “No som una ruta de borratxera”

Les promotores de rutes de bars es defensen davant la prohibició: “No som una ruta de borratxera”

00:00:0002:47
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

Barcelona endureix les normes i les ordenances per reforçar la convivència a l'espai públic. Ahir dimecres, l'Ajuntament de la capital catalana presentava una reforma de l'Ordenança de Convivència de Barcelona, amb una modificació de l'apartat quatre de l'article 46. El text que queda després de la modificació prohibeix la promoció, organització o execució d'aquestes rutes d'alcohol entre establiments de concurrència pública; tot això, amb l'objectiu de garantir la convivència ciutadana, el descans veïnal i la salut pública.

Des de l'Aquí Catalunya hem parlat amb en Roberto, representant d’E-Volve, una de les empreses organitzadores de rutes de bars (pub crawling) a Barcelona. Es mostra rotund: “No som una ruta de borratxera”, i remarca que, des que van iniciar l’activitat fa quatre anys, van consultar un servei jurídic per saber què podien i què no podien fer. Sobre l’ordenança, i en resposta a les declaracions de Jordi Badía, president de l’associació veïnal SOS Enric Granados a EL PAÍS, en Roberto afirma que “prohibir no és la solució”. Subratlla que la clau és la comunicació i proposa treballar conjuntament amb l’Ajuntament: “En comptes de prohibir, fins i tot podem oferir eines perquè hi hagi un millor control”, en relació amb la vida nocturna i social de la ciutat.

“Anem en grups reduïts d’unes 20 persones perquè així puguin conèixer-se entre ells i ballar de manera adequada, en un ambient sa, sense causar molèsties als altres i de manera saludable”, afirma en Roberto. També assenyala l’origen del problema: “Hi ha una dificultat notable entre els joves per relacionar-se i conèixer gent; per això existeixen Tinder i altres aplicacions”, oferint-se com una possible solució. “Quan la gent es reuneix per divertir-se d’una manera sana, per anar a ballar plegats, amb una persona responsable al capdavant, és més fàcil que respectin les normes que si van sols pel carrer".

Per acabar, el representant d’E-Volve deixa clar que aquesta proposta també és una solució davant possibles situacions d’inseguretat a la ciutat: “Quan van en grup, no van desprevinguts. Quan els turistes hi van sols, poden tenir conflictes amb els locals, causar desordre, embrutar, barallar-se o orinar al carrer... En canvi, quan es mouen en grup, això no passa”, i defensa la pràctica del pub crawling com una mesura de prevenció davant possibles agressions a noies que es mouen soles pels carrers.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir