Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Jacinto Antón: "Vaig pensar que el dia que m'avorrís amb el periodisme ho deixaria, i encara no m'he avorrit. És com si tingués una beca molt llarga"

El periodista ha repassat la seva trajectòria en la professió i ha explicat anècdotes que li han passat al llarg dels anys

Jacinto Antón: "Vaig pensar que el dia que m'avorrís amb el periodisme ho deixaria, i encara no m'he avorrit. És com si tingués una beca molt llarga"

Jacinto Antón: "Vaig pensar que el dia que m'avorrís amb el periodisme ho deixaria, i encara no m'he avorrit. És com si tingués una beca molt llarga"

00:00:0058:24
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

Avui al Llapis de Memòria hem connectat amb Jacinto Antón, periodista cultural i redactor de El País.

Nascut a Barcelona en 1957, des de petit ha tingut curiositat per la natura, els viatges, els records i els rèptils. Antón ha explicat que la relació que tenia la seva generació amb els animals no és la mateixa que la que es té avui dia: "Està bé que hi hagi aquestes lleis i aquesta protecció cap als animals". De fet, ha mostrat aquest canvi de consciència amb una situació que va viure de nen, quan el seu oncle, que era caçador, va regalar-li un caiman al seu pare: "Era caçador, i va portar de regal al meu pare un caimà petit. El meu pare el va posar a la banyera. Va anar creixent fins que al final era un perill i el vam donar al zoològic".

De sis germans, Antón era el segon, i està convençut que la família "et marca moltíssim", i més tenint en compte que la família per part paterna estava plena de militars i la materna de diplomàtics. El periodista recorda voler assemblar-se al seu germà gran, que era l'esportista de la família, mentre que ell era un reflex del seu pare: "Per redimir-ho, vaig jugar 15 anys al rugbi per mostrar-li al meu pare que no només era intel·lectual, sinó que també podia ser múscul".

Antón ha desenvolupat la seva carrera periodística al diari El País, on va començar fent una substitució d'estiu d'una amiga seva, i ja no ha marxat mai: "Vaig pensar que el dia que m'avorrís amb el periodisme ho deixaria, i encara no m'he avorrit. És com si tingués una beca molt llarga".

Al llarg de la seva extensa trajectòria en el periodisme, Jacinto Antón ha entrevistat a una gran quantitat de gent coneguda, com Jane Birkin o Angelina Jolie. L'entrevista amb aquesta última ha estat un moment que se li ha quedat gravat a la memòria pels temes de conversa dels quals van acabar parlant: "Ella va portar l'entrevista cap al tema eròtic. Recordo que li vaig dir que hi ha molts mites entorn de la seva vida, i em va dir que tot era veritat i que li agradava fer l'amor amb desconeguts".

Antón també ha estat testimoni de moments històrics com el 23F: "Sempre he estat una persona d'esquerres, i estava al Congrés, vestit de policia militar, amb la metralladora, vigilant els diputats. Vaig estar a dins tota la nit". El periodista ha explicat que ell i els seus companys tenien clar que no dispararien contra els diputats, però la qüestió era si dispararien contra la Guàrdia Civil: "Aquella nit em vaig adonar que, quan vius un esdeveniment històric des de dins, te n'adones de la poca capacitat que tens d'actuar".

Jacinto Antón és un nostàlgic, característica que considera el seu principal problema: "Hi ha aquesta famosa frase que em repeteixo tot el dia, que és que un home feliç no té passat, i un home infeliç només té el passat". El periodista, considerat un Robinson Crusoe, té clar que tirar la vista enrere és bo pel periodisme cultural, però pot suposar una càrrega: "El passat és molt estimulant, i serveix sobretot per escriure, però de vegades és un pes massa fort. És com una pedra al coll".

Les cançons de Jacinto Antón:

  • 'Born to Die’ de Lana del Rey
  • 'Help, Ayúdame’ de Tony Ronald
  • 'Garryowen’
  • 'Soleil’ de Françoise Hardy
  • 'Romance in Durango’ de Bob Dylan
  • 'Summercat’ de Billie the Vision and the Dancers
  • 'Tonight Will Be Fine' de Teddy Thompson
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir