Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L'espècie de tortuga més gran del món apareix al port de Colera

És una espècie en perill d'extinció que acostuma a viure en mar obert

Tortuga a Colera / Cedida

Tortuga a Colera

La tortuga Llaüt (Dermochelys coriacea), l’espècie de tortuga marina més gran del planeta —pot superar els dos metres de llargada i els 600 quilos de pes—, és una visita excepcional a la nostra costa. En perill d’extinció i acostumada a viure en mar obert, és capaç de submergir-se a més de 1.000 metres de profunditat, fet que fa encara més insòlit observar-ne un exemplar de prop.

Aquest matí, però, una sòcia del Club Nàutic de Colera i el mateix equip de l’entitat han alertat el 112 en detectar una tortuga Llaüt exhausta després de passar hores dins del port, on havia quedat atrapada en una guia.

La resposta ha estat ràpida: els Agents Rurals han acordonat la zona i, amb el suport dels Mossos d’Esquadra i la brigada municipal de Colera, han pogut garantir la tranquil·litat de l’animal perquè especialistes del CRAM li poguessin extreure mostres de sang, administrar-li antibiòtic i aplicar-li les cures necessàries.

Finalment, amb la col·laboració del Diving Center de Colera, els Agents Rurals i els tècnics del CRAM han acompanyat la tortuga mar endins —nedant i seguint-la amb embarcació— fins que ha pogut tornar al seu hàbitat natural.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir