"No podem tolerar que l'esport sigui utilitzat per blanquejar un genocidi"
Al 'Què t'hi Jugues' repassem quina és l'actual situació a La Vuelta i parlem amb una activista del moviment contra Israel

"No podem tolerar que l'esport sigui utilitzat per blanquejar un genocidi"
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barccelona
Ja fa dies que el protagonisme de La Vuelta no el tenen les bicicletes, sinó les protestes a favor del poble palestí i les crítiques cap a l'equip d'Israel participant. Al 'Què t'hi Jugues' pendents del que pugui succeir a l'etapa d'avui hem volgut repassar que n'han opinat les principals autoritats de la competició les últimes hores i parlar amb una de les principals líders del moviment.
L'etapa d'ahir es va celebrar pels carrers de Bilbao, però no es va poder acabar; es va neutralitzar l'arribada i no hi va haver vencedor de l'etapa arran d'aquestes protestes.
Avui La Vuelta arriba a Laredo, a Cantàbria. Borja Cuadrado, especialista en ciclisme de la SER i enviat a La Vuelta, ha explicat que per ara l'ambient és molt més tranquil. "Hi ha més banderes espanyoles que palestines" ha puntualitzat el periodista assegurant que després de la jornada d'ahir el conjunt d'Israel està en el punt de mira.
El Borja ens ha confirmat que s'havien anunciat manifestacions per Palestina, com en pràcticament tots els racons de la geografia espanyola, però més enllà d'una ampliació del dispositiu policial la situació aquest matí està sent bastant tranquil·la.
Les protestes d'ahir van provocar tota mena de reaccions. El director tècnic de La Vuelta, Kiko Garcia, va parlar ahir de l'equip d'Israel i de com això podia afectar a la resta. Garcia deia que és moment de prendre una decisió i que entre tots puguin buscar una solució. "Per mi només n'hi ha una, que l'equip d'Israel s'adonés que estant aquí no facilita la seguretat de la resta" va afirmar.
El director esportiu de l'equip Israel Premier Tech, Oscar Guerrero, va assegurar que no tenen intenció de retirar-se. "Nosaltres no ens retirarem voluntàriament, al final som un equip que ens hem preparat molt bé La Vuelta" va dir, apuntant que espera que ara ja sigui una mica diferent la situació i que la tensió que hi ha hagut aquests dies es vagi rebaixant.
Qui també va parlar és la Unió Ciclista Internacional, l'UCI. Un dels membres de la directiva, José Luis López Cerrón, va dir que no poden actuar perquè no hi ha una sanció global cap a Israel. "No sé per què ha de ser La Vuelta la que hagi d'expulsar a un equip que té el seu dret guanyat" va explicar dient que si ells els fan fora, l'equip anirà al TAS.
Cerrón va apel·lar directament al govern espanyol dient que la solució seria que el govern d'Espanya digués que no admet que un equip israelià estigui corrent aquí a Espanya. "Així s'acaba el problema" va dir.
Aquestes han estat les paraules de les principals autoritats ciclistes implicades en La Vuelta. Però al 'Què t'hi Jugues també hem volgut parlar amb Lidón Soriano, portaveu del Boicot a l'Esport d'Israel, que ha assegurat que hi ha més manifestacions previstes, fins a Madrid. "N'hi haurà fins que l'equip que representa Israel no surti de La Vuelta" ha afirmat Soriano.
"Nosaltres continuarem sortint al carrer" ha dit, explicant que per molt que només hi hagi una persona israeliana a l'equip, "el que importa no és la nacionalitat del que està corrent sinó el que representa" ha afirmat.
Soriano també ha volgut reivindicar-se en contra del "sport washing". "Crec que a occident i en el món de l'esport a vegades perdem l'empatia que és el que realment ens fa ser humans "ha exposat fent referència al fet que sentirien aquests ciclistes si les persones que estiguessin assassinant fossin els seus fills.
"El principal responsable de posar en risc la vida dels ciclistes i activistes és la UIC, que ha permès que aquest equip que representa un estat genocida participi en competicions internacionals" ha afirmat Lidón Soriano.




