"Polint quatre detalls, Fermín pot ser el jugador total"
Al 'Què t'hi Jugues!' parlem del partit del Barça contra el València amb el trident Jofre Mateu, Àlex Delmàs i Eloi Amagat

"Polint quatre detalls, Fermín pot ser el jugador total"
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barcelona
Arrenquem la setmana al 'Què t'hi jugues!' amb l'anàlisi del Trident, avui amb Jofre Mateu, Àlex Delmàs i Eloi Amagat. Repassem la contundent victòria del Barça contra el València, per sis gols a zero, al Johan Cruyff aquest passat diumenge.

Un onze amb baixes importants
Hansi Flick va haver de reformular l'onze a causa de les baixes de Lamine Yamal, Frenkie de Jong, Gavi i Balde. Sobre això, Mateu sap que "ahir a Flick li surt la jugada". Àlex Delmàs afirma que aquest encert del tècnic alemany és important per l'actitud en què es va jugar el partit: "No per guanyar, sinó per com vas guanyar. Al setembre va deixar un missatge i és que confia en tota la plantilla", ha explicat als micròfons de SER Catalunya.
La baixa de Lamine, de fet, pràcticament no va notar-se. Eloi Amagat ho troba una molt bona notícia: "Quan no es parla de Lamine quan no juga és tot un èxit. Sense la davantera titular, el Barça aconsegueix retrobar-se. Tot continua fluint", ha explicat Amagat.
Delmàs ha afegit informació sobre el fet de jugar sense Lamine i és que el Barça va atacar "una línia de 5 sense regat", una de les grans virtuts del jugador de Rocafonda. Aquesta situació és compensada "amb molta mobilitat", diu Delmàs, que li dona "molta culpa a Ferran, que dona molta quantitat d'espais".

DELMASterclass: Fermín López, reafirmat
El partidàs que va fer Fermín López no va passar desapercebut per pràcticament ningú. Un jugador envoltat de rumors sobre la seva sortida del Barça aquest estiu que ahir va marcar dos gols i ho va segellar amb un petó a l'escut.
Àlex Delmàs ha dedicat la seva secció 'DELMASterclass' precisament al migcampista i ha analitzat quines són les quatre coses que li aporta al Barça: "És un jugador d'alta velocitat - tot el que fa, ho fa a velocitat màxima i aquest equip juga a ritme alt -, és una amenaça llunyana cap a gol - quan rep, sempre es gira i ataca l'última línia -, té molt bon xut - aquesta temporada porta cinc xuts, quatre a porteria i dos gols -, i, finalment, és qui millor entén a Ferran Torres - per química, fa millor parella Fermín amb Ferran i Olmo amb Lewandowski", ha explicat Delmàs al 'Què t'hi jugues!'.
Sobre aquesta última comparativa, Jofre Mateu ha afegit que "la mobilitat de Ferran implica que el jugador d'aquesta posició ha d'aparèixer als espais" i "Olmo detecta més les zones on rebre, però l'especialitat de Fermín és atacar l'espai".
Fermín López està demostrant la seva habilitat i importància a l'equip de Hansi Flick. Eloi Amagat afirma que Fermín pot ser un fora de sèrie: "Polint quatre detalls, pot ser el jugador total: té agressivitat, intensitat i el més difícil del futbol, tenir gol", ha explicat Amagat.

I la parella de centrals?
Aquest inici de temporada, i la sortida d'Íñigo Martínez, ha provocat que cada dilluns es generi el debat sobre qui ha de ser la parella de centrals titular. Jofre Mateu comença dient que "Eric és el central que està més en forma".
Delmàs té clar que el Cubarsí-Eric serà "la millor" i aquella que "s'assentarà de titular": "Araujo té moltíssimes virtuts, però amb la sortida de pilota i la manera de jugar de Flick, queda limitat. Christensen és molt bona opció, però per un tema físic no acabarà de tenir continuïtat. Eric-Cubarsí s'assentarà, perquè tots dos estan disponibles la majoria dels partits i veuen el futbol de la mateixa manera", ha analitzat el col·laborador del 'Què t'hi jugues!'.
Eloi Amagat, finalment, afegeix que en el partit Barça-València, "Eric va fer un pas endavant molt important" i que li agradaria "veure en certs partits d'exigència" la seva posició intercanviada amb la de Cubarsí i així "veure com s'adapten".

Retorn de Bernal i identitat La Masia
Ahir, després de 383 dies, Marc Bernal va tornar a jugar amb el FC Barcelona. La reacció de tot l'equip va ser, precisament, d'abraçar el seu company i Bernal va ser ovacionat per tot el Johan Cruyff. Això, Jofre Mateu ho lliga al paper de Marc Casadó: "No és menor la reacció de tot l'equip quan surt Bernal. Té a veure especialment amb Casadó. Quan hi ha Casadó al camp, l'energia és molt diferent. Aquesta identitat entre companys i club em sembla diferencial i ho hem d'aprofitar", diu Mateu.
Tot i això, sobre la recuperació de Bernal, són prudents i Delmàs valora que Flick pot fer el mateix que va fer amb Gavi: "Just quan es recupera li dona minuts, però després venen 3 o 4 setmanes que li demana calma. Amb Bernal no hem de córrer. Hi ha prou recursos a la plantilla per no haver de fer-ho", ha explicat l'exjugador.




