Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L'alcalde de Vielha confia en què la il·legalització de pisos turístics alleugereixi la manca d'habitatge

Juan Antonio Serrano, però, demana més accions

Alcalde de Vielha.

Alcalde de Vielha.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

L'alcalde de Vielha celebra la declaració d'il·legalitat de pisos turístics

00:00:0014:01
Descargar

Lleida

L'alcalde de Vielha, Juan Antonio Serrano, celebra que el govern de l'Estat hagi declarat il·legals fins a 414 pisos turístics a les comarques de Lleida i que els exclogui del registre d'habitatges de lloguer vacacional, a més que demana no publicitar-los. Afirma Serrano que això hauria de contribuir a "alleugerir la situació actual de manca d'habitatge" especialment en zones molt tensionades i en col·lectius com els joves o les famílies. Serrano ha fet incidència en què a Lleida la majoria d'habitatges d'ús turístic es concentrin justament a la Val d'Aran. A Naut Aran n'hi ha més de 1.200. També n'hi ha molts al Pallars Sobirà.

En aquest sentit, Serrano ha recordat que l¡'ajuntament de Vielha ja va limitar l'obertura de nous pisos turístics l'any 2019 i, tot i així, encara se n'obren, d'il·legals també a la capital aranesa. Per això, reclama més accions a banda de la il·legalització, per tal de combatre els danys que aquesta competència fa al mercat de l'habitatge i a l'oferta turística en general.

"A Vielha ara mateix tenen llicència un total de 310 pisos turístics. D'aquests, els últims 6 anys només se n'han donat 30 per les condicions que vam imposar a l'ajuntament de Vielha per poder donar-se d'alta com a pis d'ús turístic", afirma. Situació de bloqueig en el creixement d'aquest tipus d'oferta que ara han hagut de fer bona part dels municipis de la Val d'Aran, el Pallars Sobirà "i fins i tot de l'Alta Ribagorça" davant la situació de tensió en els preus del lloguer del mercat de l'habitatge i la manca de disponibilitat d'habitatges en aquestes comarques.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir