Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

'Little women', donetes en exposició

El Teatre Lliure estrena la versió de Lucia del Greco del clàssic 'Donetes'

ENTREVISTA. Little women

ENTREVISTA. Little women

00:00:0018:43
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

La dramaturga i directora d'escena Lucia del Greco coneixia la història de les germanes Meg, Jo, Beth i Amy pel cinema, com gairebé tothom. Però un dia, mentre investigava sobre l'adolescència, va llegir la novel·la de Louisa May Alcott i "em van impactar uns aspectes que no vaig veure en les pel·lícules o que no eren tan evidents per a mi. En el llibre hi havia una voluntat molt gran dels quatre personatges principals de transformar-se en la millor versió d'elles mateixes, d'encarnar d'alguna manera aquests "àngels" que la mare, el pare, la societat, el sistema educatiu, els veïns buscaven en elles. I també em va impactar moltíssim l'ús de paraules com "sacrifici", "culpa" o "corregir l'error". Els personatges estan constantment exposats a la mirada de l'altre que pot ofegar-te".

Nous significats

I a partir d'allà, Greco va veure la possibilitat d'una posada en escena que partís d'aquest clàssic de la literatura universal per trobar nous significats: "M'interessava generar unes atmosferes i unes històries paral·leles que posades al costat de la novel·la i dels coneixements previs, tant de l'espectador com fins i tot dels integrants de l'equip, podien generar nous significats". I ho fa amb un artefacte visual i estètic molt potent, marca de la casa, que ja hem vist en altres produccions seves com 'Mata'm psicosi' o 'Pura Passió'. En aquest cas, destaquen els grans cubicles de parets transparents que poden recordar un peep show o les vitrines d'un museu de ciències on veiem les germanes en "exposició".

La companyia

'Little woman' està interpretada per la mare Mia Esteve, les germanes Elisabet Casanovas (Jo), Paula Jornet (Amy), Miriam Moukhles (Meg) i Blanca Valletbó (Beth) i el veí "pretendent" Joan Esteve (Laurie), aquí transformat en una mena de depredador que vigila les noies. Ell és la metàfora de les mirades que condicionen les adolescents en un món on la pressió estètica és, sovint, sinònim de violència. L'obra està parlada en català, anglès i francès i compta amb un espai sonor que juga un paper important, així com la selecció musical. Destaca la interpretació emocionant del 'Where have all the flowers gone' de Pete Seeger que fa Mia Esteve, a l'estil de les que feia Marlene Dietrich. 'Little women' es pot veure fins al 30 de novembre a la seu de Gràcia del Teatre Lliure.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir