Condemnen l'alcalde de Naut Aran per abusos sexuals a una jove
César Ruiz haurà de pagar una multa de 3.200 euros i indemnitzar la noia amb 15.000 euros

L'alcalde de Naut Aran el dia en què va ser elegit per al càrrec. Foto: cedida per l'ajuntament de Naut Aran a l'ACN.

Lleida
El jutjat penal número 3 de Lleida ha condemnat l'alcalde Naut Aran, César Ruiz-Canela Nieto, per assetjar i aixecar la faldilla a una jove en una discoteca de Vielha l’any 2022. Segons avancen el diari Segre i La Mañana, César Ruiz-Canela reconeix els fets, però assegura que no dimitirà. L'alcalde va ser condemnat en un judici de conformitat, celebrat aquest dilluns al migdia, després de l'acord previ entre les parts. Ruiz-Canela va acceptar el pagament d’una multa de 3.240 euros, la prohibició d’atansar-se a menys de 200 metres de la noia i de comunicar-se amb ella. A més a més, també indemnitzarà la jove amb 15.000 euros pels danys morals.
A l'Aquí Lleida hem parlat amb el cap de l'oposició, Marc Tarrau, d'Unitat d'Aran. El seu partit vol demanar la dimissió de César Ruiz-Canela en el proper ple extraordinari, que s'ha de celebrar al novembre per debatre els pressupostos municipals: "La política municipal ha de ser un espai segur, i som els representants de l'administració i de la societat, els primers que hem de donar exemple". Tarrau ha explicat que no van sol·licitar la dimissió abans, a l'espera de la celebració del judici. A més a més, assenyala com a una incongruència l'existència d'una regidoria d'Igualtat, mentre que al màxim responsable de l'alcaldia el condemnen per abusos sexuals.
César Ruiz és alcalde d'aquest municipi de la Vall d'Aran des del juny del 2007 i ja ha expressat que no es planteja deixar el càrrec. Des de l'oposició, en canvi, demanen la dimissió immediata.




