Política

Junts concreta la ruptura amb el govern de Sánchez i anuncia el rebuig a totes les lleis que aprovi l’executiu

Míriam Nogueras assegura que el president espanyol "ha perdut la seva oportunitat": "La legislatura de Pedro Sánchez queda bloquejada"

La diputada de Junts, Míriam Nogueras. / Mariscal (EFE)

Junts ha anunciat aquest dijous que ha registrat esmenes a la totalitat a totes les lleis que té presentades el govern espanyol i que farà el mateix amb les que porti al Congrés en el futur, inclosos els pressupostos generals de l’Estat, una mesura amb la qual assegura que la legislatura queda “bloquejada”.

Más información

“La legislatura de Pedro Sánchez queda bloquejada”, ha sentenciat Nogueras en una compareixença al Congrés acompanyada dels altres sis diputats de Junts, en la qual ha recriminat al president Pedro Sánchez que, una setmana després de l’anunci de la decisió de la seva formació, encara no hagi explicat com pensa governar sense el suport del seu partit.

Mentre Nogueras es dirigia als mitjans, Junts estava registrant les esmenes a la totalitat a les 25 lleis del Govern que encara no han iniciat la seva tramitació. A més, ha deixat clar que no votaran a favor de les altres 21 que encara estan en tràmit i que també demanaran la devolució a l’executiu de les pròximes que pugui presentar.

“Pedro Sánchez no podrà aprovar els pressupostos ni normes com la ‘Llei Bolaños’ o la ‘Llei Begoña’”, ha asseverat, lamentant que el Govern hagi perdut el que Junts considera “una oportunitat històrica” per no complir els acords que van assolir amb els de Carles Puigdemont a canvi del suport a la investidura de Sánchez.