Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

"El 70% dels clubs de la ciutat de Barcelona han tancat des de l'any 92"

Gerard Esteva, president de l'Unió de Federacións Esportives de Catalunya (UFEC) considera que l'èxit en el rendiment esportiu a Catalunya viu de la renda que es va generar a les Olimpiades però està caient en picat per falta d'inversió

Gerard Esteva, president de l'UFEC: "El 70% dels clubs de la ciutat de Barcelona han tancat des de l'any 92"

Gerard Esteva, president de l'UFEC: "El 70% dels clubs de la ciutat de Barcelona han tancat des de l'any 92"

00:00:0019:44
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

L'esport català, per mitjà de representants de federacions, consells esportius, entitats, professionals i esportistes de Catalunya van presentar fa uns dies la Crida per l’Esport Català. Un manifest que té per objectiu ser el punt de partida per defensar el model esportiu propi de Catalunya. Posa el focus en dos àmbits. Que el model està en perill a causa de la manca de finançament i la desprotecció jurídica.

El manifest vol aconseguir un compromís real de les administracions per revertir aquesta situació, dotar de més recursos l’esport, desbloquejar la llei de l'esport i garantir la continuïtat de l'esport català com a motor de cohesió, igualtat i orgull col·lectiu: "Quan expliques les xifres, la gent entén que la situació és indigna i s'ha de fer alguna cosa urgent.", ha dit Gerard Esteva, president de l'Unió de Federacións Esportives de Catalunya (UFEC), a l'Aquí Catalunya.

"Els clubs de la ciutat de Barcelona, des de l'any 92 fins ara, el 70 % han tancat. Perquè no hi ha instal·lacions o no estan adequades, no hi ha recursos...", ha explicat. Actualment hi ha al voltant de vuit mil clubs esportius actius, federats o amb activitat reconeguda a Catalunya. Però, els clubs han passat de rebre 160 milions d'euros el 2010 a només 100 milions actuals, una retallada d'un 37.5%. Això es tradueix en 1000 M d’euros menys, un 50% de descens en inversió pública des del 2010.

"De les arques públiques, als clubs pràcticament no els arriba res. 4 de cada 11 infants a l'àrea metropolitana estan en risc d'exclusió social. Si no hi ha ajudes públiques, si no s'inverteix en esport, tots aquests nens no tenen l'oportunitat d'integrar-se a través de l'esport...", ha assenyalat Gerard Esteva.

Més del 50% de les instal·lacions esportives municipals tenen més de 25 anys i no han rebut cap reforma integral: "La retallada no va ser lineal. Va ser en forma de L: tota la caiguda i encara no ens hem recuperat... Estem a la meitat del que estàvem el 2010. Fa dos anys, el president de la Generalitat del moment, Pere Aragonès, ens va dir que presentaven el pla de xoc, on prometien una inversió de 200 milions d'euros en 4 anys. Ara n'han presentat 120; n'hem perdut 80 pel camí.", ha afirmat el president de la UFEC.

També ha volgut posar el focus que tot això afecta també al rendiment esportiu: "Que ningú s'equivoqui. Som un país de grans èxits esportius perquè vam tenir uns Jocs Olímpics l'any 92. Es va fer bé la feina, es va apostar per la tecnificació... el que érem els números 1 el 2010 en esport base, guanyant tots els campionats d'Espanya de totes les categories i esports, està caient en picat. Cada vegada els resultats són més negatius. Necessites tot un itinerari perquè arribin fins a dalt... carreres esportives estroncades per no tenir l'oportunitat que sí es tenia abans", conclou Gerard Esteva.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir