Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

En Thiago va néixer al Trueta amb només 26 setmanes de gestació

L'any passat van néixer 328 infants prematurs a l'Hospital Trueta de Girona

Converses sobre els nadons prematurs a l'Hospital Josep Trueta de Girona

Converses sobre els nadons prematurs a l'Hospital Josep Trueta de Girona

00:00:0011:37
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Com cada any, el dia 17 de novembre es commemora el Dia de l'Infant Prematur, una data per visibilitzar la situació dels nadons que neixen abans de temps. L'any passat, a l'Hospital Josep Trueta de Girona van néixer 328 infants prematurs. D'aquests, 56 tenien menys de 32 setmanes o pesaven menys d'un quilo i mig. Per això, la Unitat de Neonatologia del Trueta promou activitats per donar suport a aquestes famílies com els beneficis del contacte pell amb pell, on la mare i el pare tenen moments per agafar el seu nadó i crear aquest vincle.

La història d'en Thiago

En Thiago va néixer a l'Hospital Trueta amb només 26 setmanes i quatre dies. Els seus pares, la Luisa i en Pablo han explicat que ja estaven a l'hospital per un trencament a la bossa de les aigües. Allà, van veure que "tot anava molt ràpidament i que en Thiago anava a néixer". Fins a aquell moment, la Luisa no "arribava a dimensionar el que implica tenir un nadó prematur" i va ser al llarg dels dies que ha pogut entendre i comprendre tot el que comporta.

La Luisa només recorda els primers passos del part d'en Thiago, va perdre 2 litres de sang durant el procés i la van haver d'operar d'urgència. Pel pare tampoc va ser un moment fàcil, el seu paper es va centrar en "donar suport a la mare tota l'estona" i anar a veure el seu fill quan els metges li permetien. Després d'estar en reanimació, la Luisa va poder veure en Thiago al cap de 24 hores.

Actualment, en Thiago té 3 setmanes i està fent molt bona evolució. Respira sol i s'alimenta sense cap ajuda, a més, els seus sentits s'estan desenvolupant de manera normal.

Seqüeles en els nadons

Una de les causes més freqüents dels naixements prematurs és els embarassos múltiples, siguin bessons o trigèmins. El tabaquisme també és una causa molt comuna en aquests casos i les infeccions, que moltes vegades no es noten per part de la mare. Les conseqüències en els infants poden ser molt variades, "pot haver-hi més probabilitat que hi hagi alguna discapacitat o alguna dificultat en el desenvolupament", explica Josep Perapoch, cap del Servei de Pediatria del Trueta. Tot i això, els resultats són optimistes, ja que "la major part d'aquests nadons tindran una vida plena i autònoma, com la que haurien pogut tenir si no haguessin nascut prematurs."

Escolta l'entrevista sencera a Ràdio Girona.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir