Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

"Al Madrid hi ha una fractura gran entre directiva, jugadors i afició"

Al 'Què t'hi jugues' Anton Meana explica com es va viure al Bernabéu la derrota davant del City

"Al Madrid hi ha una fractura gran entre directiva, jugadors i afició"

"Al Madrid hi ha una fractura gran entre directiva, jugadors i afició"

00:00:0019:50
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

La derrota d'ahir davant del City de Guardiola ha deixat al Madrid en un moment de tensió interna que ja no es pot amagar. La divergència d’atribució de responsabilitats entre afició, jugadors, entrenador i directiva s’ha convertit en el debat permanent instal·lat al Bernabéu. El que passa dins i fora del camp evidencia una crisi que, lluny de disminuir, creix a cada partit.

L’ambient d'ahir al Santiago Bernabéu va ser una prova d’aquesta ruptura. Tot i un inici de suport, els xiulets van aparèixer en el moment en què el Manchester City va capgirar el marcador. “Em van sorprendre els xiulets cap als jugadors ahir. Hi va haver suport al principi i després, quan el City es va posar per davant, la gent es va impacientar i els jugadors van ser xiulats”, explicava Anton Meana, retratant un "divorci emocional" que ja és visible.

Xabi Alonso, segueix estant al centre del debat. Tot i que els jugadors han sortit a defensar-lo, la sensació de desconnexió és evident. “Em crida l’atenció que un vestidor que no està remant pel seu entrenador ni té un líder que prengui les regnes sigui el mateix que ara el defensa de les crítiques”, reflexiona Meana.

Isidre Esteve: "L'objectiu al Dakar és ser competitius de veritat"

Entre l’afició, Alonso provoca sensacions contradictòries: “L’entrenador genera indiferència entre l’afició, que sent certa ràbia pels jugadors… si no fos Xabi, amb aquests números ja estaria destituït”, sentencia Meana.

“El diumenge passat el Madrid va voler que sabéssim que la junta directiva s’havia reunit per veure si destituïen l’entrenador i que finalment no se’l va acomiadar. Ara es parla de conciliació i bona convivència”, relata molt crític Meana. Tot i així, la percepció és que la continuïtat d’Alonso penja d’un fil: “Jo estic convençut que si Zidane o Pochettino estiguessin disponibles, Xabi ja no seria aquí”.

Florentino Pérez, a l’ull de l’huracà

La directiva també ha començat a ser objecte de crítica. Florentino Pérez sent el seu nom en el punt de mira, encara que no veu els jugadors com el problema. “Florentino no creu que sigui un problema dels jugadors; li preocupa la plaga de lesions, però a la directiva pensen que físicament no poden donar més”, explica Meana.

El president es troba en una situació delicada: ha de gestionar una afició que no accepta que el Madrid pugui ser inferior futbolísticament als grans clubs europeus. “Hi ha un sector gran del madridisme que mai assumirà que l’equip sigui inferior en joc a altres grans d’Europa” assegura Meana.

"El sentiment que tenen els jugadors del Barça, molts de la Masia, no té res a veure amb els del Madrid"

En les últimes setmanes s’ha intentat impulsar un relat que responsabilitza Xabi Alonso d’un model poc definit i d’un equip sense personalitat. “S’ha intentat convèncer el madridisme que el problema era Xabi Alonso i l’afició no ha comprat el discurs”, afirma categòricament Meana.

Les mancances sobre la gespa són evidents: “La gent veu que a aquest equip li falta personalitat, garanties a les bandes i un estil de joc definit” afirma Meana. Entre discursos contradictoris, una afició cansada i una directiva que dubta, el Madrid es troba davant una ferida que, ara per ara, ningú sembla tenir la capacitat —ni la força— per cosir-la.

Irene Mendoza

Irene Mendoza

Estudiant de Periodisme a la Universitat Pompeu Fabra.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir