Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Sabies que la inflació també té una part positiva?

Àlex Font, consultor d'empreses i periodista expert en economia, explica per a quines persones pot ser positiva

Sabies que la inflació també té una part positiva?

Sabies que la inflació també té una part positiva?

00:00:0004:39
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

La inflació és un concepte econòmic que fa referència a la pujada de preus dels productes. Un terme que en aquest últim any s'ha sentit molt i ha preocupat a la gent. Però, no tot és blanc o negre, i l'economia és més complexa. Per això, a l'Aquí Catalunya, Àlex Font, consultor d'empreses i periodista expert en economia, explica com pot beneficiar a les persones i per què.

Com bé comenta Font en la inflació hi ha uns perdedors, "que són la majoria", i uns guanyadors, "la gent que té deutes". Per entendre bé això Font posa el següent exemple: "Tu deus 300.000 euros d'una hipoteca al banc, i tu i la teva parella, entre els dos, ingresseu 60.000 euros a l'any. Si pagueu uns 1.000 euros al mes, trigareu uns 25 anys. Ara, imaginem que la inflació es dispara i cada any els preus pugen un 10 o un 20%, llavors els treballadors exigiran que els seus salaris puguin el mateix ritme". Així doncs, afegeix, "la inflació està fent que la gent cobri més".

Però, en què afecta això als deutes? Bàsicament, tot puja menys el deute en el banc. "La diferència és que cada any tu estàs cobrant molt més i, per tant, es dispara la teva capacitat de pagar els deutes", explica Font. Per aquest motiu, la inflació és positiva per a totes aquelles persones que tinguin deutes en el banc.

Un exemple pràctic que va succeir en la vida real és que molts anys enrere la majoria de la gent es podia permetre un habitatge, la qual cosa no passa avui en dia. Això va ser així, perquè la inflació va jugar un paper molt important. Però en els últims 20 anys aquestes pujades de preu i de sous no s'han produït.

Després de la pandèmia va ser l'excepció d'això, on sí que va haver-hi un augment dels preus per la inflació. El que van fer moltes empreses va ser intentar ajornar," tant com van poder", les pujades de sous, però, si la inflació és del 10% i no ens apugen els sous, això significa que "passem a ser un 10% més pobres". Per això, Font recorda i recalca: "Que els sous han de pujar com a mínim tant com la inflació, si no ens empobrim".

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir