Rosalía i Serrat se sumen al Cap Nen Sense Joguina de SER Catalunya
La 59a edició de la subhasta solidària comptarà amb un vestit i un disc d'or de l'artista de Sant Esteve Sesrovires i un manuscrit de la lletra de "Paraules d'amor" del cantant del Poble-sec
El disc d'oro del single "Dolerme" de Rosalía / Aitana Romà
Barcelona
La 59a edició del programa solidari de SER Catalunya Cap Nen Sense Joguina tornarà a comptar amb un objecte de Rosalía per subhastar. Per quart any consecutiu, la cantant de Sant Esteve Sesrovires ha col·laborat amb la campanya que, durant la nit de Reis, recapta fons per repartir joguines entre nens i nenes vulnerables de Barcelona. En aquesta edició, se subhastarà un vestit de la cantant, acompanyat del disc d’or signat de la cançó "Dolerme", que va publicar l’any 2020.
En els tres anys anteriors, Rosalía ha contribuït a recaptar 17.700 euros. L’any passat, el vestit d’"El Mal Querer" es va adjudicar per 2.500 euros. El 2024, només amb el vestit vermell de la gira "Motomami" es van recaptar 7.000 euros. I el rècord es va aconseguir el 2023, amb el casc de moto que va utilitzar Rosalía en una actuació de TikTok Live Performance per promocionar "Motomami", que es va adjudicar per 8.200 euros.
El vestit de Rosalía pel Cap Nen Sense Joguina / SER Catalunya
I aquest any tampoc faltarà una donació de Joan Manuel Serrat. En aquesta ocasió, el cantant ha cedit un manuscrit amb la lletra de la cançó "Paraules d’amor", que va acompanyat d’una il·lustració feta per l’artista Javier Mariscal.
Serrat és un col·laborador històric del Cap Nen Sense Joguina. Sense anar més lluny, l’any passat, l’objecte més preuat va ser una gorra amb la seva dedicatòria que es va subhastar per 3.500 euros. El cantant ha contribuït en diverses edicions, amb articles destacats com l’americana que va portar en el seu últim concert, per la qual es van pagar 5.000 euros.
El Cap Nen Sense Joguina arriba a Gaza
El tradicional programa solidari des de l’Estudi Toresky de Ràdio Barcelona començarà el 5 de gener a les 7 de la tarda i s’allargarà fins a la matinada. Es podrà seguir a través de totes les freqüències de la Cadena SER a Catalunya i també a través de YouTube. A més, aquest any el programa emetrà dues franges de mitja hora de manera conjunta amb Hora 25 de la Cadena SER, presentat per Pablo Tallón des de Barcelona, i obrirà la subhasta a l’audiència de tot l’Estat.
Enguany, al costat del tradicional repartiment de joguines noves entre famílies vulnerables de la ciutat de Barcelona, la campanya arribarà també fins a Gaza, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona i UNICEF. Una part de la recaptació de la nit es destinarà a projectes humanitaris sobre el terreny per atendre les necessitats més bàsiques dels nens i nenes.
Objectes d’Alexia Putellas i Francisco Ibáñez
La 59a edició del Cap Nen Sense Joguina comptarà amb altres objectes, per exemple, unes sabatilles signades de la jugadora del Barça Alexia Putellas o un original de la revista Superhumor de 1993, cedit per la família del dibuixant Francisco Ibáñez. També hi haurà altres articles amb un fort compromís social, com una fotografia del guanyador del World Press Photo 2025, Samuel Nacar, que mostra l’horror de la guerra a Síria, o el compàs nàutic d’una pastera rescatada per l’ONG Open Arms.
Un "Perro Sanxe" del president del govern espanyol
Un dels objectes més destacats serà la figura d’un "Perro Sanxe", cedida pel president del govern espanyol. Es tracta d’una impressió en 3D que ha tingut al seu despatx de la Moncloa durant dos anys.
També se subhastarà el xandall que va portar Gabriel Rufián al programa La Revuelta; una pilota de bàsquet signada per Pau Gasol i cedida per l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; el diccionari que va utilitzar l’expresident Carles Puigdemont per aprendre alemany durant els quatre mesos que va viure a Alemanya; i la samarreta que va portar el president de la Generalitat, Salvador Illa, per córrer la Marató de Barcelona, que a més inclou una hora d’entrenament amb ell. La llista completa d’objectes anunciats es pot consultar aquí.
65.000 euros recaptats en l’última edició
L’última edició de la subhasta va aconseguir el seu millor registre històric, amb més de 65.000 euros recaptats, cosa que va permetre repartir gairebé 7.000 joguines entre famílies vulnerables. Aquest any, més de 40 entitats ja s’han interessat a ser beneficiàries de l’objectiu social de l’acció. El Cap Nen Sense Joguina és, des del 1967, la campanya solidària de repartiment de joguines més veterana de Catalunya, i la radiomarató que l’acompanya és des de fa anys un referent del gènere.
Aquesta iniciativa del Casino l’Aliança del Poblenou i de SER Catalunya, a través de l’emissora degana del país, Ràdio Barcelona, compta amb el suport d’El Corte Inglés i de l’Ajuntament de Barcelona.