El Balcó
Sociedad

Marina Larregola: "Em feia vergonya l'ofici de fruitera, ara ho soc amb orgull"

El Balcó ha visitat la fruitera de moda, que ha fet viral la seva parada familiar de més de 140 anys del Mercat de Sant Antoni

Marina Larregola: "Em feia vergonya l'ofici de fruitera, ara ho soc amb orgull"

Barcelona

Al cor del Mercat de Sant Antoni hi ha la parada 113. Una parada de fruita amb més de 140 anys d'història familiar, la Fruiteria Giró. Una fruiteria que ha passat de generació en generació de dones i que ara regenta la fruitera més jove d'aquest mercat, la Marina Larregola, de només 25 anys, que s'ha fet viral a les xarxes pels seus vídeos sobre fruita i activisme del comerç local. Al migdia la parada està tranquil·la, només queda la Núria una "de les millors clientes", diu la Marina, que ve cada dia al mercat. Per la Núria, la Marina "té un do" i aquest és la fruita.

La Marina treballa amb la seva mare Carme, qui li ho ha ensenyat tot: "Des de ben petita sortia de l'escola i venia aquí a tallar fruita i vendre", explica la mare, així la Marina ha anat aprenent un ofici que no va estimar sempre públicament: "Em feia vergonya l'ofici de fruitera, ara ho soc amb orgull". A l'escola no volia dir mai que la seva mare era fruitera, no semblava equiparable als metges i advocats que eren els pares dels seus companys. Malgrat això, a mesura que ha anat creixent ha perdut aquests prejudicis i ara estima la seva feina.

A la Fruiteria Giró hi ha pomes, plàtans, mandarines i rovellons, però també hi ha fruites exòtiques com el durien o la pitahaia. Per la Marina és molt important el comerç local i el tracte amb els pagesos, és una gran defensora del producte local, perquè considera que "tot és política" i, per tant, quan la fruita existeix al país s'ha de vendre del país. Ara bé, també creu que és bo tenir fruites d'altres països perquè molta gent que no hi pot tornar pugui gaudir de la seva terra: "Quan les veuen gairebé els surt la llàgrima".

Laura Polo Dalfó

Redactora, productora, reportera i el que faci...