SER Catalunya busca nous talents: s’obre la convocatòria de la 7a edició dels Premis Idea Ràdio
Ja es poden presentar les candidatures per al concurs de talent de Ràdio Barcelona. Els projectes guanyadors s’emetran per SER Catalunya


Coincidint amb el Dia Mundial de la Ràdio, SER Catalunya posa en marxa la 7a edició dels Premis IdeaRàdio, la iniciativa anual de Ràdio Barcelona que busca nous talents radiofònics i que ofereix a joves periodistes una oportunitat per desenvolupar la seva idea en un gran mitjà de comunicació com la SER.
Els aspirants que vulguin convertir la seva idea en un programa real de ràdio poden començar a presentar els seus projectes a partir d’avui, i fins al 23 d’abril, a través del formulari que trobaran a la pàgina web de SER Catalunya. Els projectes es presentaran i es defensaran el dia 9 de maig a l’estudi Toresky de Ràdio Barcelona davant d’un jurat format per professionals de SER Catalunya.
Les tres idees guanyadores podran desenvolupar el seu projecte a la ràdio i emetre’l per SER Catalunya. A més, el projecte guanyador tindrà un premi especial cortesia de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals de la Universitat Ramon Llull. El seu degà, Marc Polo, ha anunciat que el guanyador podrà cursar un màster o postgrau a la Facultat de forma totalment gratuïta.
L’objectiu és donar sortida a les idees més originals siguin programes o seccions, sempre amb formats innovadors de narració, radioteatre, radiofórmula o fins i tot nous formats publicitaris. Al llarg de la història d’aquests premis, han estat premiats programes dedicats a la maternitat, als joves, a l’humor, als influencers, a la cultura i als esports.
“IdeaRàdio encarna la nostra història i el nostre ADN”, destaca el director de l’emissora, Joan Alegre. “Portem 100 anys aposant pel talent, donant oportunitats als més joves i formant professionals que acaben sent referents”, afegeix. I recorda que del carrer Casp de Barcelona n'han sortit grans professionals de la comunicació com Joaquim Maria Puyal, Josep Cuní, Glòria Serra o Antoni Bassas…
Promoció del talent
Els premis Idea Ràdio van començar l’any 2014 i se’n van celebrar 5 edicions fins a l’arribada de la pandèmia. L’any passat SER Catalunya va tornar a posar en marxa la iniciativa i es van presentar una trentena de projectes.
Les tres propostes guanyadores, L'ascensor, El segrest i Pels pèls, es van emetre el passat mes de juliol a l'antena de SER Catalunya.
L'ascensor, de Carles Pujolar, Marta Arias i Àlex Sucrana, transportava l'oient a través d’un viatge després de la mort, amb convidats que reflexionen sobre la seva vida com si l'haguessin deixada enrere.
A El segrest, ideat per Eudald Feliu i Andrea Romera, els entrevistats havien d'entrar a l'estudi amb una bena als ulls i, si per tornar a ser lliures, havien de respondre amb honestedat.
I Pels pèls, va ser una proposta de ficció que explora què hauria passat si diversos fets històrics no haguessin tingut lloc. Oriol Mañé, Jon García, Marc Preseguer, Eloy Collazos i Jan Díaz, plantejaven alternatives a desenllaços històrics.
El jurat del 2025 estava format pel director de SER Catalunya, Joan Alegre, el director de Continguts, Iu Andrés, el conductor del Què T'hi Jugues!, Sique Rodríguez, la presentadora del programa El Balcó, Anna Puigboltas, el realitzador Pablo Sànchez i la periodista Laura Estrada.
Escola de periodistes i comunicadors
En edicions anteriors, alguns dels guanyadors o finalistes van passar a formar part de la programació de l’emissora i diversos professionals que avui formen part de SER Catalunya i d’altres mitjans de comunicació van participar a IdeaRàdio.
Entre els professionals del món de la comunicació que han participat en alguna edició del concurs hi ha els periodistes Isma Juárez, Nil Marbà, Adrià Attardi o Sergi Ambudio. També el realitzador Pablo Sánchez o la periodista Laura Estrada, que actualment forma part del programa Aquí Catalunya de SER Catalunya.




