Anna Moliner: "M'encantaria protagonitzar la primera pel·lícula musical en català"
Del teatre musical a Balandrau, repassant més de vint anys de carrera i la música que l’ha marcat

Anna Moliner: "M'encantaria protagonitzar la primera pel·lícula musical en català"
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barcelona
L’actriu Anna Moliner viu un dels moments més dolços de la seva carrera. Després de l’estrena de la pel·lícula Balandrau, que s’ha convertit en una de les produccions catalanes més vistes de les últimes setmanes, l’actriu celebra també la bona acollida de la sèrie Departament Amades. Ho ha explicat en una conversa al programa Llapis de Memòria de, on ha repassat la seva trajectòria i alguns dels moments que han marcat la seva vida a través de la música.
“Estem molt emocionats, perquè Balandrau ha tingut una resposta molt forta del públic”, explica Moliner. L’actriu reconeix que tot l’equip confiava en la força de la història, però admet que l’acollida els ha sorprès. “Quan rodes una pel·lícula mai saps què passarà, però tots vèiem que era una història que calia explicar”.
Departament Amades, estrenada a la plataforma 3Cat. La ficció barreja humor i fantasia a partir d’una idea singular: una oficina de la Generalitat que s’encarrega de gestionar la convivència entre humans i criatures mitològiques del folklore català. “La gent ha connectat molt amb aquest univers tan nostre”, assegura.
La sèrie té també una història personal al darrere. La creadora, Júlia Cot, va coincidir amb Moliner a la universitat quan totes dues estudiaven Comunicació Audiovisual. Anys després, Cot va pensar en ella directament per al paper protagonista. “Va ser molt fort. Em va trucar i em va dir que estava escrivint una sèrie i que volia que jo fos la protagonista”, recorda l’actriu.
Durant l’entrevista, Moliner també reflexiona sobre el seu ofici i sobre la manera com ha evolucionat la seva carrera. Fa més de vint anys que treballa com a actriu i recorda sovint una frase d’un professor d’interpretació que li deia que calen dues dècades per convertir-se realment en actor. “Amb el temps entens què vol dir. Per dedicar-te a una professió artística necessites viure, equivocar-te i créixer”, afirma.
Per a Moliner, actuar és molt més que una feina. “És una filosofia de vida”, explica. L’actriu defensa que la interpretació implica posar-se constantment en el lloc dels altres i explorar emocions diferents. “Cada personatge és una manera d’explorar-te a tu mateix i també d’entendre millor el món”.
La conversa també repassa alguns records personals. Nascuda a Badalona, Moliner recorda una infància molt vinculada al mar i a la música. Entre les cançons que formen part del seu “llapis de memòria” hi ha I Have Confidence, interpretada per Julie Andrews al film The Sound of Music, l’ària de Maria Callas a La Bohème, Laika de Mecano o Creep de Radiohead.
Moliner també parla de la seva relació amb el teatre musical, un gènere amb què va començar la seva carrera de la mà de Dagoll Dagom amb el clàssic Mar i Cel. Tot i que durant un temps va decidir allunyar-se’n per evitar encasellar-se, assegura que continua sent una de les seves grans passions. “Quan el musical està ben fet és un espectacle total”, diu.
Actualment, l’actriu prepara nous projectes. Entre ells, la continuació de l’obra You Say Tomato, titulada I Say Potato, on tornarà a compartir escenari amb Joan Negrié. “Ens feia il·lusió imaginar què ha passat amb els personatges deu anys després”, explica.
Amb més de dues dècades de trajectòria, Moliner continua reivindicant la curiositat i la passió com a motors de la seva feina. “El que més m’agrada és poder seguir explorant, aprenent i explicant històries”, conclou.
Les cançons de l'Anna Moliner:
- I Have Confidence - Irwin Kostal y Julie Andrews
- Karma Police - Radiohead
- La bohème: Atto I. "Si, mi chiamano Mimí" - Maria Callas
- Laika - Mecano
- Ritmo de la Noche - The Sacados




