Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L'Associació per a la Promoció del Transport Públic estima que la congestió al Metro durarà anys: "Necessitarem apretar-nos una mica més als vagons"

El seu portaveu Pol Méndez explica que serà una situació "temporal" fins que hi hagi nous combois de més capacitat i s'uneixi el Tramvia a la Diagonal

L'Associació de la Promoció del Transport Públic assegura que la congestió al Metro durarà anys: "Necessitarem apretar-nos una mica més els vagons"

L'Associació de la Promoció del Transport Públic assegura que la congestió al Metro durarà anys: "Necessitarem apretar-nos una mica més els vagons"

00:00:0013:22
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

SER Catalunya està explicant que en sis anys, des d'abans de la pandèmia, el volum de passatgers del metro ha augmentat un 16,5%. Una dada que es tradueix en gairabé 480 milions de viatgers durant el 2025. I en les hores punta, hi ha dos trams especialment congestionats, segons l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP): la L1 i la L5.

"Les línies més tensionades que pateixen més estrès són la vermella i la blava", ha explicat el seu portaveu i tècnic de l'associació, Pol Méndez, en una entrevista a l'Aquí Catalunya. Preguntat per si aquestes dues han arribat ja al límit de la saturació, ha respost que "amb els combois que tenim ara disponibles, sí".

"Fins que no tinguem aquests nous combois que puguin funcionar o noves infraestructures com el tramvia, necessitarem apretar-nos una mica més als vagons, entendre que aquesta és una situació temporal", ha assegurat. La solució es demorarà perquè "totes les obres de generar capacitat, la compra de trens, des que les licitem fins que la posem en servei, aquella unitat de tren que hem comprat, passen anys".

Segons ha dit, històricament, havien sigut períodes de 3 o 4 anys, però ara tota la Unió Europea "està comprant trens a dojo, trens d'alta velocitat, de Rodalies, de metro, tramvies, i estan les fàbriques estan al límit". "Aquí tenim Santa Perpètua de Mogoda i que ens ha fabricat els tramvies, està fabricant els trens de Rodalies que tindrem de dos pisos, els de l'aeroport, i les comandes s'estan allargant cap als cinc o sis anys, precisament perquè no hi donen l'abast", ha afegit.

Méndez creu que la clau de volta és el tramvia: "El que necessitem és un verdader vehicle que porti molta gent en superfície, que és el tramvia. Perquè recordem que en un tramvia, en doble composició, tenim la mateixa capacitat de portar passatge que hi ha en sis autobusos estàndard. Aleshores, rutes com la Diagonal, també ajudarien a descongestionar una mica la línia 5".

El portaveu assegura que "no és un tema de freqüència, és un tema de capacitat, perquè "com més trens estiguis fent funcionar, més passatge pots absorbir". No obstant això, creu que hi ha coll per perquè circulin encara més metros: "És veritat que és un sistema diferent, però que tenim ara mateix funcionant a Barcelona, i és el túnel de Ferrocarrils entre la plaça de Catalunya i Gràcia, té un tren cada 112 segons, és a dir, cada menys de dos minuts. Poder es pot i tenim els sistemes informàtics per fer-ho amb seguretat".

Guillem Fabo

Guillem Fabo

Periodista a Ser Catalunya des de 2023. Actualment segueix l'actualitat internacional al programa Aquí...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir