El Govern català ofereix ajut i suport a Lamine Yamal
El conseller d'Esports, Berni Álvarez, es posa en contacte amb el club i amb l'advocat del jugador per expressar suport, solidaritat i posar-se a disposició
El Govern català ofereix ajut i suport a Lamine Yamal
Barcelona
El Govern de Catalunya s'ha posat en contacte amb l'entorn de Lamine Yamal i amb el Barça per oferir-li el seu ajut i suport després dels crits racistes produïts durant el partit de dimarts entre Espanya i Egipte a l'estadi de Cornellà-El Prat.
Segons ha pogut saber el 'Què t'hi Jugues', el conseller d'Esports de la Generalitat, Berni Álvarez, va trucar ahir dimecres al club blaugrana i a l'advocat de Lamine Yamal per posar-se a la seva disposició pel que necessitin i per expressar tot el seu suport en uns dies complicats.
Dimarts, el conseller ja va dir en una entrevista amb l''Aquí Catalunya' que s'havia plantejat trucar el futbolista, després del "musulmán el que no bote" corejat massivament a les graderies de l'RCDE Stadium. Ara, el club i el futbolista ja saben que poden comptar amb l'ajut del Govern català en el cas de necessitar assessorament.
Mossos investiga per dues vies
Tal com vam explicar a SER Catalunya, els Mossos d'Esquadra, en coordinació amb la Fiscalia, ja investiguen els crits "islamòfobs i xenòfobs". Ho fan per dues vies legals.
La primera, la via penal, en la qual la Comissaria General d'Informació treballa de manera coordinada amb la Fiscalia Especial de Delictes d'Odi i Discriminació. Serà la mateixa Fiscalia qui determinarà si els fets poden ser o no constitutius de delicte.
D'altra banda, la via administrativa també està oberta per les conductes discriminatòries que es van produir a l'estadi. En aquest sentit, la DGAS (Direcció General d'Administració de Seguretat), que depèn del Departament d'Interior, decidirà si obre un procediment sancionador.
Totes dues vies són independents entre elles, però van coordinades. I pot haver-hi sancions tant per una, com per l'altra.
Adrià Soldevila
Redactor de Deportes de SER Catalunya. Cubriendo...Redactor de Deportes de SER Catalunya. Cubriendo la información del FC Barcelona desde 2014. Es autor de los libros 'El partit més llarg' (ARA Llibres) y 'De la gloria al infierno' (Deusto), ambos relacionados con el Barça.