La trucada de telèfon que va acabar amb la 'guerra' entre De la Morena i García: "Des d'aleshores només m'ha omplert d'elogis"
El centenari de Ràdio Barcelona reuneix Jose Ramón De la Morena i José María García

Barcelona
José María García i Jose Ramón De la Morena, dos dels grans periodistes esportius de la història de la ràdio espanyola, no es van perdre la gala del centenari de la Cadena SER ja que en diferents èpoques van estar davant del micròfon groc. Tots dos es van convertir en els principals protagonistes d'una de les batalles radiofòniques més conegudes. Davant Andreu Buenafuente, presentador de la gala celebrada al MNAC (Museu Nacional d'Art de Catalunya) a Barcelona, van explicar com van fer les paus: una trucada de telèfon ho va canviar tot.
De la Morena, presentador d''El Larguero' des del 1989 fins al 2016, va recordar com es va posar en contacte García amb ell: "Havia mort Ruano, una de les estrelles de la Cadena SER als serveis tècnics, una d'aquelles persones que fan triomfar als periodistes, i em va preguntar que si era veritat que havia mort, em va preguntar que de què i jo li vaig dir: 'crec que d'aguantar-te a tu 10 anys i al meu 20' Es va posar a riure i em va preguntar si tenia el telèfon dels fills. Em va donar el seu número i em va dir que si volia quedar un dia per veure'ns. Li vaig trucar i vam quedar. Vam estar parlant gairebé tres hores". José María García va assenyalar que "des de llavors només m'ha omplert d'elogis".
Per la seva banda, José María García, que va ser precursor de la ràdio esportiva de mitjanit dins del programa 'Hora 25' de la SER entre 1972 i 1981, va acabar dirigint 'Supergarcía' a Antena 3 Radio i posteriorment fitxant per Cope el 1992. Som dos oncles normals que ens vam equivocar, més jo que ell, perquè jo no havia d'obeir ningú i ell havia d'obeir els seus superiors perquè estava començant i era un xaval que estava ple d'ànim. per fer una prova ia les 3 del matí estava allà esperant, i la prova era mentida. No passa res, jo em vaig equivocar. Va acabar la famosíssima guerra, però seguir amb ella 30 anys després, quan estem casats l'un amb l'altre, amb permís de les respectives...", ha recordat el periodista.
Tots dos han acceptat que s'han dit moltes coses però que alhora “vam fer bona ràdio”. "Va ser una ràdio abrupta però crec que les Voltes Ciclistes que feia ell em feien enveja perquè eren les millors", ha reconegut De la Morena. Tot i això, el que fos director d''El Larguero' fins al 2016 s'ha mostrat "orgullós" del que van fer a la SER: "M'emociona un programa que vam fer a la Mina de La Maliciosa amb els miners i Fernando Alonso a 600 metres de profunditat. Quan ho vaig pensar em donava certa claustrofòbia, però escoltar Víctor Manuel cantar la 'Planta 14' davant dels miners... em va emocionar com mai".
Perdonats tots dos, José Ramón De la Morena va voler aprofitar la nit dels 100 anys de Ràdio Barcelona per demanar disculpes davant de tots a la dona de García: "Quan un ofèn públicament cal demanar perdó públicament, i he de demanar perdó a Montse Frare perquè jo vaig dir un disbarat una nit". Així mateix, ha aplaudit la tasca del seu rival nocturn ja que per a ell va ser José María García qui "va llançar la ràdio de nit". "Jo era als Escolapis ia la nit l'escoltava", ha admès.







