Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L'Ajuntament de La Pobla del Duc suprimeix l’impost de la plusvàlua

És un tribut directe que grava l'increment de valor que ha experimentat un terreny mentre una persona ha sigut propietària

Vista panoràmica de La Pobla del Duc

Vista panoràmica de La Pobla del Duc

Ontinyent

L'Ajuntament de La Pobla del Duc ha anunciat la supressió de la plusvalia i l’Impost sobre l’Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana “com a colofó de la tendència iniciada en el mandat del govern del PSPV de modificar l'impost implantat pel Partit Popular” explica Vicent Gomar, alcalde del municipi.

L'impost, implantat pel Partit Popular, va ser bonificat en 2014, durant els governs del PSPV, beneficiant a les herències fins a un 90% de deducció i al qual, addicionalment, se li podia aplicar un 15% de bonificació als subjectes passius amb una discapacitat superior al 33%.

La plusvàlua, o Impost sobre l'Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana, és un tribut directe que grava l'increment de valor que ha experimentat un terreny mentre una persona ha sigut propietària d'un pis, local o terreny en el moment que es procedeix a la seua venda.

Amb aquesta supressió, el govern local fa un pas més, donant com a resultat que totes les transaccions de venda d'immobles a nivell onerós (compravenda, lucratiu, recepcions d'herència, etc.) queden exemptes del pagament d'impostos.

En el moment de la venda d'un habitatge, el venedor paga l'impost com a receptor dels diners de la venda. No obstant això, en una donació el pagament de l'impost corresponia a la persona que rebia l'immoble. D'igual manera, quan s'heretava un habitatge eren els hereus els qui tenien l'obligació de pagar la plusvàlua municipal, encara que des de 2014, i pels canvis efectuats pel govern municipal, es bonificava en un 90%.

Des del consistori defensen que “no hem de ser aliens a la realitat del mercat immobiliari i de la crisi actual, per això complim amb l'objectiu de derogar l'impost de plusvàlua”.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir