I lo lletja que t'estan fent
Marc Grau, periodista

La Columna Marc Grau (03/02/2023) I lo lletja que t'estan fent
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Alcoy
"Tan bonica com eres Espanya I tan lletja que t'estan fent".
Aquesta era la frase que em venia al cap mentre anava llegint el llibre del jutge Joaquim Bosch, "La patria en la cartera".
Un relat dels casos de corrupció més sagnats de la història d'Espanya.
Una corrupció que amaga la seua arrel en el franquisme i que la democràcia no s'ha pogut espolsar del damunt.
Una corrupció que està corcant els drets dels ciutadans de peu, perquè els corruptes sempre són gent poderosa, relacionada de ben a prop amb les elits polítiques i econòmiques.
Està impedint que tinguem un Estat fort, amb serveis públics de qualitat, amb una sanitat i una educació com ens mereixem.
Presidents de comunitats autònomes, presidentes de Diputació, alcaldes, regidors... La llista és ben ampla.
I aquesta llista és molt més ampla quan s'examinen els casos al País Valencià. Se sent fins i tot vergonya de ser valencià.
El llibre és un repàs per la corrupció i atrapa el lector. És un assaig però sembla un best-seller.
Però deixa un regust amarg. Almenys a mi.
Entenc l'Estat podrit que va deixar el franquisme però, ¿que ha passat perquè després de tants anys de democràcia no s'haja pogut combatre i erradicar?
En mans de qui estem perquè això no siga possible? Per què no s'han posat els sistemes de control necessaris que ja existeixen a altres països que estan ben a prop?
Les solucions no arriben i el nostre índex de corrupció està al nivell de Botsuana i Cabo Verde.
Per cert, que el llibre de Joaquim Bosch el presentaré jo aquesta vesprada a les 20.00 al Centre Cultural Ovidi Montllor. Esteu tots convidats.




