Última hora La Fiscalía archiva la denuncia contra Julio Iglesias por agresión sexual

Opinión
La Columna

Reptes electorals

Miguel Vilaplana (Periodista del diari INFORMACIÓN)

La Columna Miguel Vilaplana (12/05/2023) "Reptes electorals"

Alcoy

Hui ha arrancat la campanya electoral del pròxim 28 de maig, una cita en la qual els partits es juguen la seua representativitat en la Generalitat Valenciana i els ajuntaments del conjunt de la Comunitat. I pel que fa a Alcoi, són diversos els reptes als quals s'enfronten les diferents forces polítiques que prenen part en els comicis.

D'entrada, i començant pel partit en el govern, caldrà veure si els socialistes, tenint en compte la campanya que han dissenyat, aconsegueixen el regidor que els falta per a obtenir la majoria absoluta o, si en cas contrari, ho interpreten com un fracàs.

En el cas de l'oposició, l'assumpte és comprovar si l'estrany relleu en la candidatura del PP ofereix resultats o el partit continua navegant en la irrellevància, mentre que Ciutadans té davant si la complicadíssima tasca d'obtenir representació o desaparéixer d'una plomada de l'escena política. En la mateixa tessitura està Vox, la presència de la qual ha passat del tot desapercebuda durant aquests últims quatre anys.

Tampoc és senzill el paper dels partits situats a l'esquerra del PSPV, en aquest cas Compromís, Podem i Guanyar, els qui està per veure si ixen castigats pel seu incomprensible entestament a concórrer a les eleccions per separat.Aqueixes són les principals incògnites que estan per resoldre, i que quedaran buidades d'una plomada la nit de les eleccions. I tot això està en mans dels electors, que amb la seua papereta tenen la responsabilitat de decidir a aquells que regiran els destins de la ciutat durant aquests pròxims quatre anys. Esperem, pel bé de tots, que la majoria encerte.