I ara qué?
Miguel Vilaplana, periodista d'Información
La Columna Miguel Vilaplana (13/06/2023) "I ara qué?
Alcoy
Han passat les eleccions municipals i, lluny d'aclarir-se el panorama de l'Ajuntament d'Alcoi, la situació s'ha complicat. El PSOE s'ha quedat lluny de la majoria absoluta que anhelava, i la pèrdua de regidors obliga a Toni Francés i als seus bé a tancar un pacte amb Compromís i Guanyar o a governar en solitari buscant suports externs.
La margarida s'està desfullant i aquesta mateixa setmana haurem de saber quina és la decisió final, tenint en compte que el dissabte que ve s'ha de constituir la corporació. En qualsevol cas, i siga com siga la decisió, les formacions polítiques involucrades estaran obligades a explicar als ciutadans els detalls bé del pacte o dels acords puntuals que sustenten a l'executiu, perquè no són menors les qüestions que estan damunt de la taula.
I ací van només alguns dels interrogants: S'escometrà d'una vegada per sempre la regeneració del barri antic d'Alcoi? Seguiran avant els plans de conversió en zona de vianants i els carrils bici? On se situarà la zona de baixes emissions que limitarà la circulació? Canviaran els continguts del complex de Rodes? Construïm el polígon en la Canal o apostem per una àrea industrial mancomunada? La ciutadania, com dic, té dret a conéixer per quins rumbs transitarà el futur de la ciutat.