Creen un tallafocs per protegir la Serra Grossa entre La Vall d'Albaida i La Costera
S'ha invertit un total de quasi 1.200.000 euros per evitar incendis
Nueva área cortafuegos entre la Costera y la Vall d'Albaida
Ontinyent
La Conselleria de Justícia i Interior ha posat en servei una nova àrea de tallafocs de 188 hectàrees de superfície entre les comarques de la Costera i La Vall d'Albaida per a protegir la Serra Grossa en cas que es produïsquen incendis forestals.
Aquesta nova àrea de tallafocs, en la qual s'han invertit 1.159.889 euros, té una longitud d'uns 23 quilòmetres i discorre pels municipis de Fontanars dels Alforins, Moixent, Ontinyent i Vallada.
Els treballs realitzats han consistit en l'obertura o adaptació d'àrees tallafocs i en la millora de l'accessibilitat de les àrees als mitjans d'extinció. Per a això, s'han efectuat treballs silvícoles, com podes, desbrossaments selectius de matoll, aclarides i clares. També s'han millorat els vials destinats al trànsit, realitzant excavacions en roca, la trituració de la pedra extreta 'in situ' i la seua posterior extensió, anivellat i compactat.
A més, en un xicotet rodal de 1,23 hectàrees de pineda de regenerat post incendi amb Pinus halepensis amb elevada densitat, s'han fet treballs silvícoles en la massa. D'aquesta manera, S’"afavoreix" el seu desenvolupament a etapes més adultes amb una "millor estructura", es disminueix la densitat de la vegetació en una zona tancada per àrees tallafocs i es millora l'operativitat de les àrees tallafocs existents.
La zona va ser visitada pel secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Javier Montero, i el director general de Prevenció d'Incendis Forestals, Francisco Aparisi.
Montero afirmava que “la Conselleria "demostra el seu compromís en aquesta defensa del bosc i del camp, en concret de la prevenció d'incendis, i d'aquesta manera garantir una protecció més eficaç d'aquest espai natural, de gran valor mig ambiental i paisatgístic". Mentre que Aparici afirmava que “s'han fet uns tallafocs i millora d'accessos a aquests tallafocs perquè amb aquestes noves infraestructures s'ajuda, en cas d'incendi forestal, a les tasques d'extinció".




