Fundación Novaterra en Alcoi acompanya a 158 personas en 2023 en la inserció sociolaboral
Ana Valls, orientadora laboral i coordinadora en Novaterra Alcoi, explica en ‘Arrel’ com ajuden a homes i dones a trobar feina mitjançant la formació i presentació a ofertes d’ocupació

Arrel-Fundación Novaterra a Alcoi
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Alcoi
Fundación Novaterra està des de 2017 a Alcoi. Al llarg d’aquest temps, l’equip de professionals a atés a les persones que, per una raó u altra, busquen treball però no el troben. Ana Valls, orientadora laboral i coordinadora de Novaterra a Alcoi, en Arrel ha explicat que acompanyen a homes i a dones en itineraris en inserció sociolaboral.
Uns programes que inclouen formació en competències de funcions que necessiten les empreses, com per exemple de logística, per a l’ús de carretons o la neteja en centres educatius; també els ajuden a fer un currículum, a saber buscar les ofertes de feina, etc. Així mateix, ofereixen tallers d'alfabetització digital.
Valls, en l’entrevista, ens conta que són els mateixos Serveis Socials dels municipis que estan a la Mancomunitat de l’Alcoià i el Comtat els que deriven a les persones que necessiten d’aquesta inserció sociolaboral però també assenyala que si es vol d’aquest acompanyament poden sol·licitar-ho anant a la seu de Novaterra a Alcoi (en Àgora entrant pel carrer Sant Mateu) o poden cridar al número de telèfon 667 87 47 91.
L’any passat, en Novaterra Alcoi van atendre a 158 persones en els itineraris sociolaborals, 89 dones i 69 homes, la majoria de nacionalitat espanyola, i 98 van trobar feina, segons consta a la memòria de 2023 i que ha comentat Valls en Arrel.
En l’entrevista, que pots tornar a escoltar, Valls dona més detalls del servei que ofereixen en l’Alcoià i el Comtat i les iniciatives solidàries per a recolzar l'atenció que fan en els itineraris d'inserció sociolaboral.




