El Gamell d'Albaida guanya el 37é Certament de Música de Moros i Cristians d'Elda
La banda dirigida per Edmundo Vidal va obtenir 225 punts i va guanyar el premi de 5.000 euros

El Gamell d'Albaida al Certamen d'Elda

Ontinyent
El Cercle Musical Primitiva d'Albaia "El Gamell" va aconseguir el primer premi al 37é Certamen de Música de Moros i Cristians d'Elda, celebrat el passat dissabte al Teatre Castelar.
La banda dirigida per Edmundo Vidal va realitzar una actuació amb la que va obtindre 225 punts, el que li va servir per a emportar-se el premi dotat amb 5000 euros.
En aquesta edició, totes les bandes van haver d'interpretar, a més d'una peça de lliure elecció, el pasdoble "Pregón de Elda" del compositor D’Ontinyent Rubén Penadés Silvestre.
Segons l'autor ha afirmat a la web especialitzada Música Festera, es tracta d'una obra que es caracteritza per combinar una estructura i concepció clàssica amb unes harmonies i processos contrapuntístics més contemporanis, sense arribar a la ruptura tonal. Fins i tot té algun toc d'harmonia més típica del jazz, encara que l'objectiu és que es puga interpretar al carrer.




