Sociedad

L'IES Jaume I d'Ontinyent presenta 4 treballs al concurs 'Memòria a l'Escola'

El tema d'aquest 2024 son els moviments forçats de població als segles XIX i XX

Alumnes del Jaume I que formen part del projecte

Ontinyent

L’IES Jaume I estarà present enguany en la convocatòria del concurs “Memòria a l’Escola” 2024 organitzat per l’àrea de Memòria Democràtica de la Diputació Provincial de València amb un total de quatre projectes.

El tema d’enguany són els moviments forçats de població als ss.XIX i XX, i el Centre ontinyentí presenta quatre treballs, que són:

“Armènia: fragmentos de una historia olvidada” de l’estudiant de 1r de Batx. Lara Avetisyan, sobre el Genocidi Armeni de principis del s.XX.

“De Bucuresti a Ontinyent” de les estudiants de 4t d’ESO Iris Caluean i Carla Bartha, sobre les dictadures de Nicolae Ceaucescu i Franco.

“Ucraïna: l’eco de les veus acallades” de l’estudiant de 1r Batx. Verònica Yablonska, sobre la guerra amb Rússia i la història de quatre generacions de dones ucraïneses.

“Cartes des de Nicòsia” de les estudiants Aitana Bataller i Carmen.

A banda, l’helenista Aroa Ferri també està pensant en preparar un altre projecte sobre el final de la Guerra Civil Espanyola, segons afirmen des del centre.