Ontinyent prepara una nova campanya de conscienciació sobre residus
Una educadora ambiental està repartint una guia sobre les bones pràctiques per aconseguir una ciutat més neta

Entrevista a Sayo Gandia. Nova campanya de conscienciació sobre residus
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Ontinyent
La ciutat d’Ontinyent torna a preparar una campanya per tractar de conscienciar a la ciutadania sobre la necessitat de fer un bon ús de tots els serveis de recollida es poden utilitzar.
Cal recordar que Ontinyent va iniciar fa uns mesos la campanya ‘Ontinyent educa en verd’, el primer pas de la qual va ser mostrar els treballs dels diferent centres o escoles en defensa del medi ambient. En aquest segon pas, ens informava la regidora de medi ambient, Sayo Gandía que es contemplen 5 eixos distints, pels que durarà tot l’any. Els eixos son energia, prevenció de residus, aigua, mobilitat i sensibilització ambiental.
“Pretenem conscienciar a la ciutadania per mantenir bones actituds respecte a l’incivisme. Hui hem començat amb la gestió de residus i ho hem fet per convidar a la gent a fer un bon us dels contenidors”, afirmava Gandia.
L’Ajuntament d’Ontinyent ha posat en marxa una educadora ambiental amb una guia on es mostre les bones pràctiques per aplicar a una bona recol·lecció dels residus. Des de hui mateix ha començat amb el repartiment dels tríptics.
Comentava Sayo Gandía que s’ha decidit a seguir endavant amb aquesta campanya ja que “el veïnat es queixava d’un mal ús dels contenidors, i a banda també nosaltres hem detectat errades en deixar els residus, ja siga per desconeixement o per deixadesa de les persones”, i matisava que per això “els donem explicades les recomanacions i normes, tant dels horaris com de la forma i el lloc on deixar cada tipus de residu”.
Al díptic també es parla de serveis complementaris a la recollida porta a porta, com puga ser la recollida de voluminosos, el ecoparc o els ecoparcs mòbils i els dies que s’instal·la en cada barri. “Nosaltres els donem allí tota la informació que s’ha tenir perquè es puga complir”, afirma l’edil.
Recordava Gandia que “no son serveis pels que s’ha de pagar més, sinó que estan inclosos en la taxa que paguem, pel que no costa diners mantenir la ciutat neta” i afirmava que “així podrem millorar la convivència entre tots els veïns”.
Lamentava la regidora que “hi ha gent que buida el seu pis i trau tots els trastos al carrer sense pensar que el propi carrer també és com sa casa, i és com si estiguera embrutant-la”, i matisava que “a banda això incomoda al veïnat i hem de millorar la convivència i ser respectuosos”.
“Costa ben poc ja que tenim molts serveis, i amb un xicotet esforç millorem la imatge i la salut de la nostra ciutat. Tenim un servei molt ben dimensionat perquè el poble estiga net i tot recollit”.
Sobre alguna de les polèmiques recordava que “nosaltres insistim amb més neteja als punts calents on hi ha més ús. Es buida en més freqüència, però poc després torna a estar igual. Hem de tractar de deixar el fem on toca per evitar estes desagradables situacions”, finalitzava Gandia.




