Palmira Torregrosa: "Les primeres evidències d'art prehistòric a Alcoi són els abrics de La Sarga"
La directora del Museu Arqueològic municipal, arqueòloga i membre del CAEHA parla de l'Art prehistòric com a manifestació gràfica més enllà del gaudi estètic

Palmira Torregrosa (07/07/2025) "Les primeres evidències d'art prehistòric a Alcoi son els abrics de La Sarga"
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Alcoy
Encara que se sap que els neandertals van poblar durant molts anys les terres alcoianes, no hi ha constància de manifestacions gràfiques associades. Palmira Torregrosa directora del Museu Arqueològic municipal i membre del CAEHA en Històries d’ací parla de com "les primeres evidències constatades a Alcoi d’art prehistòric en els abrics de La Sarga”. Es localitzen fins a tres estils d’art: Llevantí, Macroesquemàtic i Esquemàtic.
La arqueòloga data en 1951 el seu descobriment i quatre anys després la planimetria. Aporta detalls d'este tipus d’art prehistòric i d’altres enclavaments on s’han descobert art rupestre i el que representa dins del patrimoni local.

Lucía Gadea
Licenciada en Ciencias de la Información y trabaja en Radio Alcoy desde 2000. Como Jefa de Informativos...




