Hoy por Hoy Matinal Alcoy
Opinión
La Columna

No és una entelèquia, és Goierri

Aleixandre Sanfrancisco, ex regidor

Aleixandre Sanfrancisco Giménez "No és una entelèquia, és Goierri"

La Columna de opinión es de Aleixandre Sanfrancisco

En el meu pas per l’Ajuntament d’Alcoi com a regidor, vaig tindre l’oportunitat d’anar a visitar la comarca del GOIERRI, en un viatge organitzat pel Consell Econòmic i Social en juliol de l’any 2018.

Situada a l'interior de la província de Guipúscoa, té com a notables nuclis els de Beasain, Ordizia, Idiazabal, Legazpi i Zumàrraga. Una població al voltant de 45.000 persones i una ocupació industrial del 50%. El poble més gran és Beasain amb 12.000 habitants.

Colpejats per una forta crisi al principi dels anys noranta, buscaren solucions junts per a la formació professional i universitària, la investigació i el sòl industrial, passant des d’un atur del 20% fins al 7,2% actual.

Crida molt l’atenció que després d’uns temps tan difícils amb la presència d’ETA, hagen estat capaços d’arribar a consensos i acords per tirar junts endavant la comarca.

A aquell viatge del 2018 acudiren persones dels ajuntaments de Cocentaina, Ibi i Alcoi organitzacions empresarials, sindicals, educatives i agents socials.

A soles s’arriba més prompte, junts més lluny. Serem capaços d’entendre-ho?