Hoy por Hoy Alcoy
Historia

Diego Fernández: "La premsa obrera era molt didàctica"

El professor d’Història i membre del CAEHA parla de la evolució i les característiques de les publicacions destinades als treballadors del segle XIX

Històries d'ací amb Diego Fernández: "La premsa obrera era molt didàctica"

Alcoy

Alcoi va ser ciutat pionera i exemplar en la premsa obrera. Diego Fernández, professor d’Història i membre del Centre Alcoià d’Estudis Històrics i Arqueològics (CAEHA), continua la seua anàlisi en Històries d’ací amb la temàtica al voltant dels treballadors durant la revolució industrial, que investiga dins de la seua tesi doctoral.

En aquesta ocasió explica la història de la premsa obrera a Alcoi, quin va ser el primer periòdic de treballadors en aparèixer a la ciutat i el seu contingut.

A partir d’ahí narra l’evolució de la premsa, com estava escrita i les característiques que tenia. Com que estava dirigida a classes socials que en alguns casos no sabien llegir o tenien pocs coneixements, explica que "La premsa obrera era molt didàctica".

Parla de la seua legalització, què passa amb ella durant la dictadura de Primo de Rivera i on es troben alguns dels exemplars en biblioteques estrangeres, i com això va ser determinant per a la seua conservació.

Lucía Gadea

Licenciada en Ciencias de la Información y trabaja...