Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Cambra de contractistes d'obres pronostica 84.000 nous aturats per la retallada d'inversions de la Generalitat en infraestructures

El president de la Cambra, Rafael Romero, diu que és urgent fer una reestructuració per evitar que es perdi el teixit del sector.

Rafael Romero vaticina que es perdran 30.000 llocs de treball directes relacionats amb la construcció i 54.000 indirectes. Segons la Cambra de contractistes aquest 2011 serà un any perdut per a l'obra pública perque no es contractarà obra nova i no es podrà executar part del que es va contractar l'any passat.

Amb unes previsions tan negatives, la Cambra de Contractistes creu que de les 200 empreses d'obra pública que hi ha actualment a Catalunya, a final d'any poden quedar la meitat. Rafael Romero proposa una reestructuració del sector amb aliances entre empreses, simplificar tràmits, impulsar la innovació i un pla de requalificació del personal. Romero també demana que es recuperi la política d'obra pública amb peatges, que s'apliquin, no només a les carreteres, sinó en àmbits com l'energètic o l'aigua. Diu que és millor que paguin per les infraestructures qui les utilitza que no que ho pagui tothom mitjançant impostos. I a la Generalitat, li demana que aprimi despeses supèrflues però reservi 1000 milions d'euros del pressupost de l'any que vé per a infraestructures.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir