La Generalitat obre expedient a Renfe en la línia Barcelona-Girona-Figueres
Segons la Generalitat, les incidències consisteixen en retards, falta de disposició de seients i climatització inadequada, el que ha creat incomoditats en els usuaris.
L'expedient informatiu de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat es refereix a afectacions en el servei entre el 1 i el 17 de maig
D'aquesta manera, el Govern ha notificat a Renfe la seva resolució perquè en un termini màxim de 24 hores lliuri a la Conselleria un informe en el qual es detallin les incidències en el servei, l'ocupació dels trens i les condicions de transport dels passatgers.
La Generalitat també vol saber les causes de les afectacions i les mesures preses per a restablir el servei o minimitzar l'impacte de les incidències, així com les actuacions de comunicació portades a terme perquè l'usuari estigui informat del funcionament del servei.
La Conselleria està treballant en la redacció d'una modificació de la Llei Ferroviària del 2006 per a incloure de forma expressa la possibilitat de sancionar. "Estem redactant un nou contracte programa que ha de definir els serveis de Rodalies i Mitja Distància de Catalunya i incloure clàusules que permetin imposar penalitzacions als operadors en cas d'incompliment del servei", ha explicat el director de Transport i Mobilitat, Ricard Font.
Així, es podran imposar penalitzacions econòmiques o reduir una part de les aportacions per incompliment o alteracions en el servei, així com per la falta d'informació als usuaris.




