Els 5 mossos imputats per protegir una banda de narcos es defensen
Els policies, que han declarat aques dilluns vestits d'uniforme, han explicat davant del jutge que no van poder anar més enllà en la investigació d'aquest grup criminal perquè no tenien indicis suficients
Els mossos imputats per haver donat protecció suposadament a un grup de narcotraficants s'han defensat assegurant que no van poder avançar més en la investigació per falta d'indicis i dades. Els agents han estat acompanyats en tot moment pel seu màxim comandament, el cap de la Divisió d'Investigació Criminal, l'intendent Jordi Bascompte.
Els agents s'han presentat davant del jutge d'instrucció número 1 de Barcelona, Joaquin Aguirre vestits amb l'uniforme de mosso al.legant que estan imputats per la seva feina com a policies. Es tracta d'un gest simbòlic en un cas, el Macedònia, que pot acabar representant un pols entre la justícia i la conselleria d'Interior.
Más información
La jornada de declaracions s'ha allargat prop de 8 hores, en sessió de matí i tarda. Els agents han mantingut un relat molt homogeni sobre com havien fet la investigació d'aquesta banda. Han negat en tot moment que algú els hagués demanat que fessin la vista grossa amb alguns dels investigats -especialment amb un confident policial- i han reiterat que si no van anar més enllà del que demanava el jutge és perquè no disposaven de dades suficients per continuar les seves indagacions, segons fonts judicials.
El jutge els ha fet escoltar diferents gravacions sobre converses que considera rellevants i on suposadament, els agents podien advertir que la banda es dedicava al tràfic de drogues. Els policies han declarat que en el seu moment no les van trobar rellevants perquè no tenien més indicis per considerar que eren sospitoses.
El pes de l'interrogatori ha recaigut sobre el jutge, amb el suport del sindicat d'ultradreta Manos Limpias i algun advocat de la defensa dels suposats narcos. El fiscal no ha fet cap pregunta. Però sí que ha recriminat al jutge que induïa de quina manera havien de declarar els imputats. El fiscal va presentar la setmana passada un recurs a l'Audiència de Barcelona contra la imputació d'aquests mossos en considerar que no hi ha indicis de delicte.
Els agents han rebut el suport del cap de la DIC i també del responsable d'Anticorrupció, que declarà dimecres com a imputat i per qui el jutge podria demanar l'ingrés a la presó acusat de delictes molt greus com revelació de secrets o omissió al deure d'investigar delictes, entre d'altres.
El conseller d'Interior, Felip Puig ha sortit des del primer dia en defensa d'aquests policies de qui va destacar la seva trajectòria impecable.




