Fulminada la banda que robava retroexcavadores
L'operació "Guadiana" se salda de moment amb 12 detinguts. Tenien el centre d'operacions al Montsià ia ctuaven a tot el territori
Nous detalls sobre l'operació contra els robatoris de maquinària pesada que els avançava la setmana passada la Cadena SER... l'organització criminal especialitzada en sostreure retroexcavadores a Catalunya per enviar-les al Pakistan va exportar a través del Port de Barcelona, com a mínim, 32 contenidors suposadament amb màquines robades. Els delinqüents tenien la base d'operacions al Montsià
Más información
La cúpula de la banda ja està entre reixes. Són 3 pakistanesos i un marroquí que lideraven el grup que des de fa 5 anys es dedicava a buscar i robar màquines que s'utilitza en obra pública, sobretot en desdoblaments, anivellaments i asfaltatge de carreteres. Les màquines, valorades entre 200 mil i 300 mil euros, desapareixien sense deixar pistes. Aquest és un dels motius pels quals es va batejar l'actuació com a "Operació Guadiana".
L'operatiu ha permès acreditar que aquest grup organitzat va arribar aexportarcap a Pakistan, 32 contenidors que, suposadament contenien màquines robades. La banda les sostreia per encàrrec, i després les enviava. Per localitzar-les feien una cerca per internet per mirar les obres que tenia en marxa el Ministeri de Foment o la Generalitat. Buscaven la màquina que reunís les característiques demandades i després, un cop localitzada, la robaven durant la nit i la traslladaven conduint per carreterafins als magatzems que tenien a Barcelona, Masquefa, Tortosa, l'Aldea i Palau d'Anglesola.
Van aprofitar un Barça- Madrid per actuar
En una de les últimes ocasions que ho havien fet, n'havien conduït una des de Reus fins a Palau d'Anglesola, durant 130 quilòmetres i per carreteres secundàries, aprofitant les semifinals de Champions entre el Barça i el Madrid per trobar menys trànsit. Quan arribaven al magatzem les desmuntaven. Cobraven uns 40 mil eurosper màquina.L'últim contenidor que pretenien exportar contenia dues màquines robades en obres de Reus i Lleida, i tenien com a destí Dubai. De moment la policia els ha pogut atribuir 12 robatoris d'un valor aproximat d'1 milió 800 mil euros.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Jordi Ollé, cap de l'operatiu: "Robaven per encàrrec buscant les obres per internet"




