Un canvi legal i informàtic pot deixar alguns empleats de la Generalitat sense sou aquest mes
Segons ha sabut la SER, hi haurà empleats que aquest mes no cobraran a menys que trametin de nou les seves dades bancàries a la Conselleria d'Economia abans del 10 de juny
Notícia que els avança la SER. La Generalitat ha notificat als 180.000 treballadors de l'administració pública que, per un canvi legal, hi haurà empleats que aquest mes no cobraran a menys que trametin de nou les seves dades bancàries a la Conselleria d'Economia. El termini que ha fixat el govern català expira el 10 de juny.
Si els treballadors afectats no han passat als seus centres de treball els 20 dígits del compte bancari on tenen domiciliada la nòmina abans d'aquest dia és molt probable que no cobrin ni el sou d'aquest juny ni la paga doble d'estiu, que també es paga aquest mes.
La Generalitat va penjar una nota fa una setmana a la intranet que utilitzen els treballadors públics per advertir-los d'aquesta circumstància i, tot i que la majoria de conselleries i serveis territorials ja han tramés les dades, encara hi ha treballadors que o no tenen accés a aquest portal o no el miren amb freqüència i no han pogut reaccionar.
Segons els sindicats, és un error inadmissible resultat d'una mala gestió. Segons Josefina Pujol, responsable de funció pública de Comissions Obreres, la Generalitat no s'ha compromès a pagar totes les nòmines fins que els sindicats no han pressionat perquè es posés en contacte amb els treballadors.
El problema l'ha originat un canvi en el sistema informàtic motivat per l'entrada en vigor de la nova llei de servei de pagaments. El sistema ha bloquejat l'abonament de la nòmina als treballadors que no hagin facilitat el dígit de control del seu compte bancari a la base de dades de la Generalitat.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Alguns empleats públics tindran problemes per cobrar la nòmina aquest mes de juny




