Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

CiU i PSC es posaran a treballar aquesta setmana en la llei electoral de Catalunya, amb punts de consens com la doble votació

Els partits minoritaris temen que les dues forces majoritàries al Parlament acabin pactant la nova llei quedant-ne ells al marge. El debat sobre la llei electoral mai no s'ha resolt i reapareix coincidint amb les mobilitzacions dels indignats, que entre d'altres coses tenen aquesta normativa en el seu llistat de reclamacions.

El Govern vol tirar endavant la nova llei electoral durant la primera meitat de la legislatura i ja ha trobat punts en comú amb els socialistes. Els dos principals grups prenen com a model el sistema alemany, que consisteix en una doble votació. Primer, un representant per comarca i per districte, en el cas de Barcelona. Així se sumaria una cinquantena de representants. La resta es triarien, segons vol CiU, amb un model que respecti la representació territorial, mentre que els socialistes defensen la circumscripció única. És a dir, cada partit defensa el que li donaria més diputats. En qualsevol cas, és un primer acord que busquen CiU i PSC, la qual cosa no agrada precisament els altres partits.

El fet és que CiU i PSC sumen exactament 90 diputats, és a dir, les dues terceres parts de la Cambra necessàries per aprovar la llei.

De la seva banda, el president de la Generalitat, Artur Mas, s'ha compromès aquest dilluns a que hi hagi Llei electoral a finals del 2012. De fet, el president ha explicat que aquesta instrucció és clara i ha remarcat que hi posarà tot l'empeny i ha apuntat que espera trobar "el mínim comú denominador" amb la resta de partits. Mas ha fet èmfasi en què en aquest tema "no cal anar Madrid", sinó que la negociació es queda a Catalunya perquè "és un tema estrictament català"

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir