Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Ryanair abandonarà l'Aeroport de Reus després de l'estiu per desacords amb la Generalitat

Arran d'això, la Generalitat suspén les negociacions amb l'aerolínia a l'aeroport de Girona.

(CADENA SER)

En roda de premsa a Barcelona, el vicepresident de la companyia irlandesa, Michael Cawley, ha explicat que el "continu incompliment" dels acords per part de la Generalitat i les institucions tarragonines els ha dut a prendre aquesta decisió. La suspensió dels vols es limitarà de moment a la temporada d'hivern a l'espera de reprendre les converses amb el Govern i amb la voluntat "d'arribar a bon port"; a Reus, l'aerolínia opera 28 rutes -quatre domèstiques i 24 internacionals- i el nou anunci de replegui arriba després que hagi retallat de forma dràstica la seva oferta des de l'Aeroport de Girona.

El Govern afirma poder entendre que Ryanair sigui més exigent del compte per negociar, però no que trenqui un conveni firmat. Justament les negociacions perquè l'aerolínia continués a Girona NO havien avançat. L'executiu oferia 7 milions i mig d'euros a canvi de portar quatre milions de passatgers a l'aeroport de Girona, i fins a 4 milions d'euros més per compensar taxes. Però l'aerolínia ha contraatacat exigint 15 milions anuals per portar a la demarcació 3 milions i mig de passatgers. Més diners per menys passatgers. Les diferències entre el que ofereixen els uns i el que demanen els altres són abismals. A més, vist el que ha passat amb Reus, l'executiu ho deixa tot en suspens. Congela les negociacions fins que Ryanair demostri que compleix el que firma.

A més, segons la Generalitat aquest estiu a Girona l'aerolínia enlaira un centenar de freqüències menys de les que té compromeses. Per això comencen a sospitar que la desorbitada proposta de la companyia busca en realitat forçar la seva sortida també del Costa Brava per centrar-se únicament en l'Aeroport del Prat.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Ricard Font al Balcó: "Congelem les negociacions amb Ryanair"

00:00:0000:06
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir