El Parlament insta el Govern a estrènyer el setge als carteristes i al top manta
La comissió d'Interior del Parlament ha aprovat instar el Govern que incrementi la persecució de la venda il.legal al carrer, el conegut top manta, i que augmenti el patrullatge en zones turístiques de Barcelona per evitar els robatoris.

Material comissat pels Mossos al Camp de Tarragona(ANNA FERRÀS - ACN)

La proposta de resolució l'ha presentada el PP i finalment s''ha aprovat transaccionada amb CiU, que demanava que s''afegís la qüestió de la sensibilització dels clients i la col.laboració policial.
El diputat popular Pere Calbó ha recordat que aquesta activitat suposa un "perjudici" al comerç i al conjunt de la societat i, des de CiU, Jaume Domingo creu que el Govern ha demostrat predisposició a tractar el problema amb ajuntaments, que els últims anys s'havien quedat sols.
Des d'ERC, Oriol Amorós ha assegurat que comparteixen la preocupació pel problema per? consideren que la proposta és "incompleta", perquè no tracta la qüestió social dels manters, persones que subsisteixen amb molta dificultat, de la mateixa manera que Jaume Bosch (ICV-EUiA).
També des del PP han impulsat la proposta que s'incrementi el reforç de la seguretat a les zones d'afluència turística per evitar els robatoris a la ciutat de Barcelona, que s'ha aprovat per unanimitat.
Calbó ha explicat que tenen l'obligació de vetllar per la seguretat a les zones turístiques i per això reclama més patrullatge, que s'instal.lin oficines mòbils de denúncia per donar una resposta immediata a les víctimes de robatoris i més vigilància en els mitjans de transport com el metro i els autobusos.
Tot i això, l'oposició ha ressaltat la incoherència de CiU i PP de demanar més mossos i més patrullatge, quan preveuen aprovar uns pressupostos que suposen una reducció de la nova convocat?ria de places de la policia catalana.
Durant la sessió, la comissió d'Interior ha aprovat per unanimitat que compareguin representants de l'associació Stop Bales de Goma, així com de l''associació Justícia i Pau, perquè informin de la iniciativa per suprimir l'ús d''aquests projectils per part dels antiavalots dels Mossos d'Esquadra.




