Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Generalitat anuncia plans d'ocupació comarcals a mida

La comarca amb la taxa d'atur registrat més elevada és el Baix Penedès amb el 25,2% mentre que la més baixa és Val d'Aran amb el 7%

El mercat de treball no és el mateix a les 41 comarques i per tant les polítiques actives destinades a tot el territori estan ''caduques'', segons Esther Sánchez, secretària d'Ocupació i Relacions Laborals del Departament d'Empresa i Ocupació. Sánchez ha dit que després de gairebé sis mesos de treball, s'ha elaborat per primer cop una diagnosi per comarques del mercat de treball. Un cop es té aquesta foto que permet fer un ''zoom sobre el territori'', el Govern implantarà polítiques actives ''a la carta'' adaptades al territori. La diagnosi indica, entre d'altres dades, que les comarques amb una taxa d'atur registrat més elevada i més baixa són el Baix Penedès, amb el 25,2% i la Val d'Aran, amb un 7%.

Esther Sànchez ha destacat el fet que per primer cop el Govern hagi dedicat mesos de treball a elaborar una diagnosi del mercat de treball a partir de la realitat de cada una de les 41 comarques.

Sànchez ha dit que aquesta nova ''fotografia amb zoom'' feta al detall de cada territori permetrà fer ''un ajust fi de les polítiques actives'' que el Govern desplegarà els pròxims mesos per durant els pròxims quatre anys reduir a la meitat el nivell d'atur a Catalunya, avui en l'entorn de 600.000 persones.

La secretària d'Ocupació ha assenyalat que aquesta nova anàlisi territorial serà de gran utilitat per ''adequar'' les polítiques actives d'ocupació i per ajudar a definir els eixos bàsics que han de formar part de l'Estratègia Catalana d'Ocupació per al període del 2012-2020.

Aquesta fotografia ''amb zoom'' del territori s'actualitzarà a nivell intern cada tres mesos i es farà una presentació pública dels seus resultats en períodes anuals. Sànchez ha recordat que el Govern vol implantar auditories sobre cada una de les polítiques actives, per tal d'avaluar sobre el terreny el resultat obtingut.

La responsable d'ocupació ha demanat a tots els agents socials, econòmics i polítics que participen en el mercat de treball que col?laborin amb el Govern de manera ''coresponsable'' per tal de neutralitzar l'alt índex d'atur que arrossega el teixit laboral de Catalunya i de l'estat espanyol. Sànchez ha dit que cal acabar amb l'atur estructural que s'arrossega i que inclús amb cicles de 'boom' econòmic manté un nivell d'atur registrat de l'entorn de 250.000 persones.

La diagnosi indica que el perfil de l'aturat català és un home, en el 52,7% dels casos, té entre 30 i 44 anys (42,4%) i fa menys de sis mesos que està apuntat a l'atur (46% dels casos). Aquest home adult i aturat té un nivell de formació general amb educació secundària obligatòria o batxillerat (62% dels casos).

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir