Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Comença el ramadà

A Catalunya el seguiran 300.000 musulmans que faran abstinència durant tot l'agost

Els musulmans de Badalona es reuneixen cada divendres a la plaça de Camaron de la Isla del barri d'Artigues per fer les seves pregàries(JORDI PUJOLAR - ACN)

Els musulmans de Badalona es reuneixen cada divendres a la plaça de Camaron de la Isla del barri d'Artigues per fer les seves pregàries

Avui 300.000 musulmans de Catalunya comencen el ramadà. Durant un mes no menjaran ni beuran res i tampoc mantindran relacions sexuals des de la sortida fins la posta de sol.

Estaran exempts d'aquest dejuni els menors d'edat, la gent gran, els malalts i les dones embarassades. El ramadà altera la rutina diària dels musulmans. Es lleven a quarts de 5 de la matinada, mengen fins la sortida del sol i aguanten sense menjar ni beure res fins al vespre. Al llarg del dia fan les 5 pregàries habituals i una d'extraordinària a les 10 de la nit.

Entre els adults, la tradició mana llegir el Corà en els 30 dies que durà el ramadà. Una tradició que, segons Touqueer Chaudhry, representant de l'Associació de Joves del Centre Cultural Islàmic Català, s'està perdent entre els musulmans més joves. Ho ha dit en declaracions al programa l'Hora L de Ràdio Barcelona.

A la feina, els treballadors han de negociar els horaris amb les empreses i han de deixar de treballar si es veuen incapacitats ja que de fet, hi tenen dret d'acord amb el que estableix la llei de llibertat religiosa. Les suaus temperatures del mes de juliol i les previsions de que així continuïn a l'agost, faran, de ben segur, menys dur el ramadà.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Comença el Ramadà - Crònica d'Emma Miguel

00:00:0000:06
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir